Lietotu patēriņa preču atkārtota izmantošana un to ietekmējošie sociālie faktori
Author
Kozirenko, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tisenkopfs, Tālis
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma „Lietotu patēriņa preču atkārtota izmantošana un to ietekmējošie sociālie faktori” mērķis ir noteikt galvenos sociālos faktorus, kuri veicina un/vai kavē lietotu patēriņa preču atkārtotu izmantošanu. Pētījuma tēmas aktualitāti nosaka nepieciešamība popularizēt ilgtspējīgai attīstībai atbilstošas patēriņa prakses Latvijas sabiedrībā. Darba pamatā ir Rodžera Blekvela, Pola Miniarda un Džeimsa Endžela izstrādāts patērētāja lēmuma pieņemšanas procesa modelis EMB un Pola Šterna teorija par vērtību, pārliecību un normu ietekmi uz videi draudzīgu uzvedību. Pētījuma empīriskajā daļā tika izmantotas kvantitatīvās metodes. Empiriskā pētījuma rezultātā hipotēzes tika daļēji apstiprinātas, kas ļāva noteikt galvenos faktorus, kuri veicina un kavē lietotu preču patēriņu. The aim of the study “Reuse of Consumer Goods and Social Factors Influencing It” is to identify the main social factors that contribute to and/or inhibit reuse of consumer goods. The study is topical due to the need to popularize consumers’ practices compatible with sustainable development in Latvian society. Theoretical framework of the current research is based on the consumer decision process model EMB, developed by Roger Blackwell, Paul Miniard and James Engel, and Values-Beliefs-Norms model, developed by Paul Stern. To answer the research questions and to verify hypotheses quantitative methods were used. Based on the empirical material hypotheses were partly supported which helped to identify main factors contributing to and inhibiting recycling of consumer goods.