Profesionālā un privātā identitāte žurnālistu sevis prezentēšanā sociālajā tīklā Facebook
Author
Magiča, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Profesionālā un privātā identitāte žurnālistu sevis prezentēšanā sociālajā tīklā Facebook”. Mūsdienās lielu popularitāti ir ieguvuši tiešsaistes sociālie tīkli, kas sniedz iespēju sevi izrādīt jaunā platformā. Turklāt, indivīds var prezentēt ne tikai savas būtības personīgos aspektus, bet arī izrādīt sevi no profesionālās puses. Darbā ir aplūkota žurnālistu kā konkrētas profesijas pārstāvju sevis prezentēšanas prakse sociālajā tīklā Facebook, lai noskaidrotu, vai viņi nošķir savu profesionālo identitāti no privātās.
Darba teorētiskajā daļā ir apskatīti skaidrojumi par sevis prezentēšanas izpausmēm, identitātes jēdziens, kā arī žurnālista lomas un principi. Par darba pētījuma metodēm tika izvēlēta kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze, kā arī intervijas.
Darbā tika secināts, ka žurnālisti sociālajā tīklā Facebook atklāj savu privāto identitāti, to uztverot kā platformu izklaidei un saziņai ar draugiem.
Atslēgvārdi: sevis prezentēšana, dramaturģiskā pieeja, Facebook, identitāte, žurnālisti The issue of bachelor’s thesis is “Professional and private identity of journalists’ self-presentation on social network Facebook”. Nowadays social networks have gained huge popularity and offer a chance for presenting oneself on a new platform. Moreover, a person can not only present its personality’s private aspects, but also demonstrate oneself from the professional side. This research examines self-presentation of journalists as representatives of a particular occupation to enquire if they detach their professional identity from private.
Theoretical part of the thesis deals with explanation of different expressions of self-presentation, the concept of identity, as well as standards and principles of journalists. Qualitative and quantitative content analysis, and interviews have been chosen as the techniques for the research.
The findings of the research suggest that journalists reveal their private identity on social network Facebook, perceiving it as a platform for entertainment and communication with friends.
Keywords: self-presentation, dramaturgical approach, Facebook, identity, journalists