Tvitera lietotāju diskusijas kā sabiedriskās domas veidotāji Latvijas tradicionālajiem medijiem
Autor
Ramāns, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tradicionālie mediji aizvien biežāk atsaucas uz sabiedrības viedokli sociālajos medijos, kuri iniciējuši veidot materiālus par kādu konkrētu tēmu vai problēmu. Bakalaura darba mērķis ir apzināt šos tvitera lietotājus, kuri diskutē par tradicionālo mediju dienaskārtības tematiem un tā spēj atgriezeniski noteikt tradicionālo mediju dienaskārtību. Darbā izmantotas kvantitatīvās un kvalitatīvās kontentanalīzes metodes, tās papildinot ar daļēji strukturētām mediju praktiķu intervijām. Darbs balstīts uz sociologa Jirgena Hābermāsa publiskās sfēras teorētisko ietvaru un tā attīstību, definējot sociālos medijus kā subsfēru jeb daļu no publiskās sfēras. Darbā secināts – aktīvākie tviterlietotāji, kuri reāli spēj ietekmēt publiskās sfēras dienaskārtību, ir neliela, priviliģēta un aktīva sabiedrības daļa.
Atslēgvārdi: sociālie mediji, tvitera diskusijas, reversā dienaskārtības noteikšana, publiskā sfēra, tradicionālie mediji. Traditional media more often refer to public opinion on social media, who has initiated to produce news on a particular topic or issue. Bachelor's work main aim is to identify those Twitter users who discuss on traditional media agenda topics and thereafter is able to influence the agenda of traditional media, also known as reverse agenda-setting. The study uses quantitative and qualitative content analysis methods, supplemented with semi-structured interviews with traditional media employees. Work based on the public sphere theoretical framework defined by sociologists Jürgen Habermas and its theoretical development. Social media is defined as the subsphere or part of the public sphere. The paper concludes - the most active Twitter users who actually are able to influence the agenda of the public sphere is a small, privileged and active part of society.
Keywords: social media, Twitter debate, reverse agenda-setting, public sphere, traditional media.