Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorBuzjuka, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:35Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:35Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44472en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24781
dc.description.abstractBakalaura darbs „Partijas "Latvijas attīstībai" televīzijas reklāmu semiotiskā analīze” tapis 2014. gada pirmajā pusē, laikā, kad strauji tuvojošos Eiropas Parlamenta, kā arī 12. Saeimas vēlēšanu dēļ aktuāls temats Latvijā bija politiskā komunikācija un politiskā reklāma. Darbā analizēti partijas „Latvijas attīstība” televīzijas reklāmās izmantotie vizuālie pārliecināšanas līdzekļi, kā arī noskaidrota tās mērķa auditorijas attieksme un šo reklāmu uztvere. Bakalaura darba teorētiskajā daļā apkoptas teorijas par politisko komunikāciju, tās aktoriem, politisko reklāmu, kā arī pārliecināšanu un reklāmas ietekmi uz auditoriju un semiotiku. Darba empīriskajā daļā ar vizuālās semiotiskās analīzes metodi tika noskaidrots, ka partijas „Latvijas attīstībai” televīzijas reklāmās vizuālie pārliecināšanas līdzekļi konstatējami dažādos tehniskajos un simboliskajos kodus: kameras leņķa, attāluma, fokusa, neverbālās valodas, krāsu u.c. izmantojumā. Šie vizuālie pārliecināšanas līdzekļi izmantoti, lai rūpīgi skatītajam nodotu vēstījumus par partiju, tās līderiem un pārliecinātu viņu balsot. Tomēr ar fokusgrupas intervijas metodi tika noskaidrots, ka iepriekš radušais negatīvais priekšstats par politisko reklāmu kā tādu un konkrētajās reklāmās redzamajām personām liedz skatītājam uztvert minētos vizuālos pārliecināšanas līdzekļus tā, kā tas sākotnēji ticis paredzēts, šajās reklāmās iekļautie vizuālie vēstījumi netiek pareizi dekodēti, un ar politiskās reklāmas palīdzību netiek sasniegts vēlamais rezultāts. Atslēgvārdi: politiskā reklāma, politiskā partija, semiotika, vizuālie pārliecināšanas līdzekļi, attieksmes, uztvere.en_US
dc.description.abstractThe Bachelor’s paper „Semiotic analysis of television commercials of the political party „Latvijas attīstībai”” was written during the first half of the year 2014, not long before the European Parliament and 12th Saeima elections in Latvia, when topics like political communication and political advertising were particularly popular. The paper contains analysis of the visual means of persuasion used in the television advertisements by the political party “Latvijas attīstībai” and also a research of its target audience’s attitude towards and perception of these advertisements. In the theoretical part of the Bachelor’s paper theories about political communication, its elements, political advertising, persuasion and the influence of advertisements as well as semiotics have been compiled. In the empirical part of the paper visual semiotical analysis is used to reveal that visual means of persuasion can be found in a number of technical and symbolic codes of the television advertisements by the party “Latvijas attīstībai”, including the usage of camera angle, distance, focus, nonverbal communication, color and others. These visual means of persuasion are used to transfer important information to the audience about the party and its leaders and eventually convince them to vote for the party. Nevertheless in the audience research it was determined that negative opinions about political advertising and politicians prevent audience from decoding the visual messages correctly. Key-words: political advertising, political party, semiotics, visual means of persuasion, attitudes, perception.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titlePartijas „Latvijas attīstībai” televīzijas reklāmu semiotiskā analīzeen_US
dc.title.alternativeSemiotic analysis of television commercials of the political party "Latvijas attīstībai”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige