Jūgendstila lietojums modernās rūpniecības produkcijas reklāmās Rīgas adrešu grāmatās (1906─1910)
Author
Balandina, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, vai jūgendstila elementi tiek lietoti modernās rūpniecības reklāmās laika posmā no 1906. līdz 1910.gadam Rīgas adrešu grāmatās.
Teorētiskajā daļā ir sniegts ieskats reklāmas attīstībā Eiropā un Krievijā 19.gadsimta beigās un 20.gadsimta sākumā, aprakstīts jūgendstils, rūpniecības attīstība Rīgā 19.gadsimta beigās un 20.gadsimta sākumā un reklāmas nozīme Latvijas teritorijā 20.gadsimta sākumā. Sniegts arī ieskats izmantotajās pētniecības metodēs.
Analītiskajā daļā ir aprakstīti reklāmu izvietošanas principi un dizaina specifika Rīgas adrešu grāmatās un presē Latvijā 19.gadsimta beigās un 20.gadsimta sākumā, izpētīts jūgendstila lietojums rūpnieciskās produkcijas reklāmās Rīgas adrešu grāmatās no 1906. līdz 1910. gadam, kā arī veikta sešu fabriku reklāmu vizuālā ziņojuma analīze.
Trešajā daļā izvirzīti secinājumi, kas apkopoti nobeigumā.
Atslēgvārdi: reklāma, rūpniecība, jūgendstils. The aim of the bachelor paper is to explore how often the elements of Art Nouveau are used in modern industry’s advertisements in Riga’s Address Books in a time period from 1906 till 1910.
In theoretical part is given insight into advertisement’s evolution in Europe and Russia trough the 19th century and in the beginning of 20th century, described Art Nouveau and also given a look into industrial extension and the sense of advertising in Latvia’s territory in the beginning of 20th century and explorative methods.
In analytic part are described the principles of advertisement’s layout and design individuality in Riga’s address books and Latvian press in the end of 19th century and beginning of 20th century, the usage of Art Nouveau in modern industry’s advertisements in Riga’s Address Books in a time period from 1906 till 1910, and has analyzed six modern industry’s advertisements with visual semiotic method.
The last part contains conclusions.
Keywords: advertisement, industry, Art Nouveau.