Televīzijas reklāmas ietekme uz indivīda rīcību
Author
Silicka, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bela, Baiba
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Televīzija mūsdienās ieņem svarīgu vietu ikviena cilvēka ik dienā, ka arī televīzijas reklāma ir viens no efektīvākajiem informācijas sniegšanas veidiem. Tāpēc šī bakalaura darba tēma ir Televīzijas reklāmas ietekme uz indivīda rīcību.
Autore izvirzīja sekojošu pētījuma mērķi- noskaidrot televīzijas reklāmas ietekmi uz indivīda rīcību. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi tika izvirzīti galvenie pētnieciskie uzdevumi: noskaidrot televīzijas reklāmas ietekmi uz indivīda uzvedību, izvēli, preču un pakalpojumu klāstā; noskaidrot indivīda attieksmi pret televīzijas reklāmu.
Autore savā darbā apskata masu mediju veidus, televīzijas reklāmas īpatnības, galvenās funkcijas un pievērsa uzmanību socioloģiskam skatījumam uz reklāmu. Pētījuma empīriskajā daļā tika izmantota kvalitatīvo pētījumu metode- strukturētā intervija. Intervijas ir veiktas ar Stopiņu novada, dažāda sociālā statusa, vecuma un dzimuma iedzīvotājiem. Nowadays television plays important role in every person’s life. Television commercials are among the most effective and appealing methods of sending information. Popularity of TV and increasing number of television advertising determined the topic of my diploma project– „Influence of television commercials on the individual behavior”.
The aim of the research is to understand and analyze why and how television commercials influence person’s behavior. In order to reach conclusions it was necessary to find answers to major research questions: influence of television advertising on human’s behavior and choice; human attitude towards television commercials.
In this project author describes different types of mass media, peculiarities of of television commercials, its main functions and purposes. Moreover, author takes into account sociological point of view on advertising.
In an empiric part of the project qualitative research methods – structured interviews were used. Interviews were conducted among residents of Stopinu region of different social status, age group and sex.