Atmiņas attīstības veicināšana zīmēšanas nodarbībās 4 – 5 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Автор
Gabranova, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raščevskis, Vitālijs
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Atmiņas attīstības veicināšana zīmēšanas nodarbībās 4 – 5 gadus veciem bērniem pirmsskolā.
Darba autors: Gita Gabranova.
Darba zinātniskais vadītājs: Mag. psych. Vitālijs Raščevskis.
Darbs sastāv no: ievada, 2 daļām, nobeiguma, literatūras saraksta, pielikumiem.
Darbā izmantotie pamatjēdzieni: izziņas procesi, metodiskie paņēmieni, atmiņa, psihiskā attīstība, pirmsskola.
Pētījuma mērķis: Pētīt 4 – 5 gadus vecu bērnu atmiņas attīstību un tās ietekmi mācīšanās procesā zīmēšanas nodarbībās.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz psihologu, pedagogu un filosofu J. A. Komenska, Dž. Loka, Ž. Ž. Ruso, J. H. Pestalocija, G. Keršenšteinera, J. A. Studenta, L. Vigotska, V. Hibneres pētījumiem un atziņām.
Psiholoģiski pedagoģiskās literatūras izpēte un analīze bija svarīgs un nozīmīgs nosacījums darbā, lai gūtās zināšanas spētu pielietot praksē.
Pareizi atlasītas un izmantotas metodes un paņēmieni nodrošināja darba pozitīvos rezultātus.
Pētījuma praktiskā darba daļā tika aprakstītas izmantotās metodes un pētījuma organizēšana. Pētījuma rezultāti tika analizēti un matemātiski pārbaudīti ar Vilkoksona metodi (Vilkoksona t – kritēriju), kuru lieto savstarpēji atkarīgu (saistītu) izlašu salīdzināšanai. Dotie rezultāti uzrādīja pozitīvas izmaiņas atmiņas kopējā līmenī, jo bērniem mācību gada beigās salīdzinoši ar mācību gada sākumu bija paaugstinājušies atmiņas attīstības līmeņa rādītāji. The heading of the work: The promotion of the development of memory in drawing lessons for 4 – 5 year-old children in pre-school.
The author: Gita Gabranova.
The scientific advisor of the work: Mag. psych. Vitālijs Raščevskis.
The work consists of: introduction, 2 parts, conclusion, the list of the used literature, appendixes.
The general conception used in the work: the processes of reference, systhematical methods, memory, psychial development, pre-school.
The aim of the research: To research the development of the memory of 4 – 5 year-old children and its influence on the process of learning in drawing lessons.
The theoretical part of the work is based on the researches and cognitions of psychologists, educationalists and philosophes J. A. Komenskis, D. Loks, Ž. Ž. Russeau, J. H. Pestalocius, G. Kershensteiner, J. A. Students, L. Vigotskis, V. Hibner.
The study and analyses of psychologically pedagogical literature was important and meaningful termi in the work, to be able to use in practice the gained knowledge.
The positive results of the work were secured by correctly chosen and used methods and approaches.
In the part of the practical work of the research were described the methods used and the organization of the research. The results of the research were analysed and mathematically checked with Wilkoksons method (t-criteria of Wilkokson), which is used to compare mutually dependent (connected) selections. The given results showed positive changes in the common level of memory, because the level ratios of the development of memory were increased in the end of the year in comparison with the beginning of the year.