• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafisko informācijas organizatoru izmantošana bioloģijas apguvē pamatskolā

Thumbnail
View/Open
300-41806-Aboltina_Justine_ja10053.pdf (1.676Mb)
Author
Āboltiņa, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir darbības pētījumā noskaidrot grafisko informācijas organizatoru (GIO) lomu skolēna mācīšanās pilnveidei bioloģijas apguvē pamatskolā. Veikta teorētiskā literatūras avotu analīze par GIO nozīmi un lietošanas principiem mācību procesa laikā. Autore izstrādājusi un aprobējusi GIO 8. klases mācību tematā „Mugurkaulnieki ar nepatstāvīgu ķermeņa temperatūru” un noskaidrojusi, kā tie pilnveido bioloģijas apguvi pamatskolā. Apkopojot visas darbības pētījumā iegūtās atziņas, autore secināja, ka GIO lietošana mācību stundu procesā palīdz skolēniem vieglāk apgūt jaunas zināšanas un attīsta prasmes pāriet no liela daudzuma informācijas uz prasmēm darboties ar tām.
 
The aim of the thesis using action research is to is to find out the role of graphic information organizers (GIO) in student's learning experience improvment of biology learning in elementary school. Performed the theoretical analysis of literature on the role of GIO and the usage principles in learning process. Author developed and approbated the GIO in 8th class study topic "Vertebrates with a volatile body temperature" and found that they improve learning in elementary school biology. After summing up all the lessons and performance study, author concluded that the use of GIO in the class study process helps students to easily acquire new knowledge and develop the skills to move from a large amount of information on the skills to work with them.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24905
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV