OpenGL un Direct3D no programmētāja ērtības viedokļa
Autor
Baumanis, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Rupeneite, Annija
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šajā darbā ir analizēts vienkārša trīs dimensiju grafikas lietojuma izstrādes process, pielietojot OpenGL un Direct3D API. Abi API ir salīdzināti pēc tā, cik vienkārši un ērti programmētājam ir uzsākt darbu ar tiem un veidot vienkāršus lietojumus.
Atsevišķi ir apskatīti un salīdzināti: izstrādes vides sagatavošana, dokumentācijas un pamācību pieejamība un kvalitāte, lietojumprogrammas loga sagatavošana, grafiskās ierīces sagatavošana, skata sagatavošana, perspektīvas matricas sagatavošana, kārtējā kadra inicializācija, skatpunkta uzstādīšana, objektu zīmēšana, tekstūru un apgaismojuma pielietošana. This work analyzes the development process of a simple three-dimensional graphic application, with the aid of OpenGL and Direct3D APIs. The APIs are compared on the bases of how simple and convenient it is to begin working with them and to develop simple applications.
The points of comparison are as follows: preparing the design environment, the accessibility and quality of documentation and tutorials, preparing the operating system window, preparing the graphic device, setting the viewport, setting the perspective matrix, initializing a frame, setting the viewpoint, drawing objects, using textures and lighting.