Projekts SIA "Foto nams"izveidošana
View/ Open
Author
Kazakeviča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Solovjova, Irina
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Mazā biznesa nozīme tirgus ekonomikā ir ļoti liela. Bez mazā biznesa tirgus ekonomika nevar nedz funkcionēt, nedz attīstīties. Pie normālas tirgus ekonomikas tā attīstība ir viena no ekonomiskās politikas problēmām. Mazais bizness tirgus ekonomikā ir vadošais sektors, kas nosaka ekonomiskā pieauguma tempus, struktūru un nacionāla kopprodukta kvalitāti. Visās attīstītās valstīs uz mazo biznesu nākas 60 - 70 procenti IKP. Mazo uzņēmumu daļas aktīvs pieaugums rietumu valstu ekonomikas struktūrā sākās no 70.gadu vidus. Šobrīd attīstītās Rietumu valstīs mazās firmas ir 70-90% no uzņēmumu kopskaita.
Mazie un vidējie uzņēmumi (MVU) ir tirgus ekonomikas svarīgākie elementi un dinamiskākā un elastīgākā uzņēmējdarbības realizācijas forma. To dibināšana ir ekonomiskās vides nepieciešams priekšnosacījums, kas veicina preču ražotāju un pakalpojumu uzņēmumu konkurences rašanos un tirgus attiecību attīstību. MVU ir nozīmīga loma darba vietu radīšanā un jaunu ideju veicināšanā modernā tirgus ekonomikā.
Dotajā darbā ir aplūkots biznesa veids, kurš ir jauns uzņēmējam elektronisku pakalpojumu jomā – bizness Internetā. Internets attīstās diezgan strauji. Pašlaik Internets ir atradis plašu izplatību pat jomās, kuras ir tālu no tehnikas. Internets pārvēršas no lielas rotaļlietas intelektuāļiem pilnvērtīgā instrumentā, lai radītu un vadītu biznesu.
Tas var kļūt par to katalizatoru, kas nodrošina augšupeju mazā biznesa sfērā, paaugstina ražotspēju, konkurētspēju un mazo firmu ienesīgumu. Attieksme pret mazā biznesa informatīvām organizāciju tehnoloģijām ir atslēga iziešanai uz biznesa vadības jaunu kvalitatīvu līmeni.
Jaunajā vidē veiksmīgi mijiedarbojas preču, pakalpojumu piegādātāji, un to patērētāji. Aktīvi attīstās elektroniskā komercija. Progress ir acīm redzams, bet pie klientu apkalpošanas jaunu sistēmu ieviešanas nākas iet pakāpeniski, sākot ar drošības jautājumiem un beidzot ar aparātu un programmnodrošinājuma efektivitātes problēmām. Elektronisks bizness vēl tikai sāk attīstīties, bet jau šodien ir acīmredzamas tā milzīgās iespējas: tas apvieno sevī Interneta tehnoloģijas, labi saplānoto mārketingu stratēģiju un datoru aprēķināšanas varenību.
Elektroniskā biznesa sfēra pastāvīgi aug, rodas arvien jauni, negaidīti pielietojuma veidi.
Investīcijas elektroniskajā komercijā nav nepieciešamas lielas, tā neprasa lielus starta kapitālus un tāpēc ir pieejamāka uzņēmējiem. Ar to var izskaidrot elektronisko veikalu skaita vētrainu pieaugumu gan aiz robežas, gan Latvijā. Small business in market economy have great importance. Without small business the market economy cannot neither function, nor develop. At normal market economy this development is one of economic policy problems. Small business in market economy - leading sector which causes rates of an economic gain, structure and quality of a national cumulative product. In all developed states on small business it is necessary 60 - 70 % of GNP. The active gain of a share of the small enterprises in structure of economy of the western states has begun in the middle of 70-s' years. Now in the developed western states small firms - 70-90 % from total number of the enterprises.
The small and average enterprises - the important elements of market economy both more dynamical and more elastic form of realisation of enterprise activity. Their basis - the precondition necessary for the economic environment which promotes occurrence of a competition of the enterprises of manufacturers of the goods and services and development of market parities.
In the Master work are considered the kind of business which is new to the businessman in the field of electronic services, – business on the Internet is considered. The Internet develops quickly enough. Now the Internet has received prevalence even in areas which are far from technics. The Internet turns from the big toy for intellectuals to the high-grade tool for creation and business dealing.
It can become their catalyst that provides in sphere of small business lifting, raises productivity, competitiveness and profitableness of small firms. The relation to an information technology of the organisations of small business is a key for an exit on new qualitative level of a management of business.
In the new environment service providers, the goods and their consumers successfully co-operate. Electronic commerce actively develops. Progress is available, but to introduction of new systems of servicing it is necessary to go gradually, since safety issues and finishing questions of hardware efficiency and problems ON. Electronic business just starts to develop, but already its huge possibilities today are obvious: it unites technologies of the Internet, computing power of computers and well planned marketing strategy.
The sphere of electronic business constantly grows, there are all new, unexpected kinds of application. In electronic commerce of the investment are necessary small, she does not ask the big starting capitals and consequently is accessible to businessmen.
These can explain a rough gain of electronic shops as abroad, and in Latvia.