Stratēģiskā plānošana zīmola produkcijai Krievijas eksporta tirgū: SIA "NP Foods"- AS "Laima" piemērs
Автор
Hamanovs, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba nosaukums ir „Stratēģiskā plānošana zīmola produkcijai Krievijas eksporta tirgū: SIA „NP Foods” – AS „Laima” piemērs”. Darbā, pamatojoties uz stratēģiskās plānošanas nostādnēm, izvēloties SWOT modeli kā analīzes metodi, tiek izpētīta uzņēmuma SIA „NP Foods” zīmola „Laima” produkcijas pozīcija Krievijas eksporta tirgū, tās bremzējošie un attīstības faktori.
Darbā ir apskatīti stratēģiskās plānošanas jēdziens un analīzes modeļi, zīmola loma starptautiskajā tirdzniecībā, ir izanalizēti uzņēmuma SIA „NP Foods” AS „Laima” vadības process, kā arī Baltijas valstu un Krievijas saldumu tirgi.
Bakalaura darba izpētes rezultātā gūtie dati norāda uz SIA „NP Foods” AS „Laima” stabilo stāvokli Krievijas saldumu tirgū, ko nosaka uzņēmuma stipra korporatīva kultūra un stabils finanšu stāvoklis, veiksmīga zīmolu portfeļa vadība, tomēr uzņēmumam trūkst aktivitātes mārketingā pasākumos – produkcijas virzīšanā, tieši reklāmā, distribūcijas kanālu sadalē un sabiedriskajā saskarsmē, un inovatīvo produktu piedāvājumā Krievijas patērētājiem. Šos trūkumus, produkcijas augstāko cenu līmeni Krievijas tirgū un eksporta izmaksas ļauj samazināt tādi faktori kā Krievijas Federācijas ieceres par iestāšanos PTO 2012.g. jūlijā, uzņēmuma biedrība FCC (The Federation of Cocoa Commerce Ltd) un inovatīva ražošana, ko līdzfinansē ERAF, LIAA un SEB Banka.
Atslēgas vārdi: stratēģiskā plānošana, SWOT modelis, zīmols, AS „Laima”, Krievijas saldumu tirgus. In the bachelor work called “Strategic planning of brand product in Russian export market: the case of “NP Foods” LLC – “Laima” JSC”, based on the strategic planning guidelines and choosing a SWOT model as an analysis method, the author makes a research for brand "Laima" production position in the Russian export market and analyses its braking effects and development factors.
In this work the author describes the definition of strategic planning and its analyses models, as well the role of brand in the international trade, the sweets market of the Baltic States and Russia, also the management process of “NP Foods” LLC - “Laima” JSC.
The author concludes that the position of brand "Laima" production in the Russian export market in 2012 is stable, that is determined by the clear corporative culture and stable financial situation, successful management of brand portfolio, but it is weakened by the low performance of marketing activities – in product promotion, precisely the lack of advertising, distributor channels and public interface, and the lack of supply of innovative product for the Russian consumers. These deficiencies and the higher price of sweets in Russian market, the export costs could be decreased by such factors as the entrance of The Russian Federation in the WTO in July 2012, the company participation in the FCC (The Federation of Cocoa Commerce Ltd) and the financing of the innovative production of the company by ERDF, IDAL and SEB Bank.
Key words: Strategic planning, SWOT model, brand, “Laima” JSC, The sweets market of Russia.