• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konkurētspēja un konkurētspējīgas priekšrocības attīstīšana Latvijas uzņēmējdarbības vides mazumtirdzniecības sektorā

Thumbnail
View/Open
303-24624-Kamaletdinova_Ieva_ik09014.pdf (1.859Mb)
Author
Kamaletdinova, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Laila
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir „Konkurētspēja un konkurētspējīgas priekšrocības attīstīšana Latvijas uzņēmējdarbības vides mazumtirdzniecības sektorā”. Darba mērķis ir aplūkot ārējās un iekšējās vides faktorus, kas ietekmē uzņēmējdarbību, noteikt konkurētspējas un konkurētspējīgās priekšrocības veidošanas metodes un, balsoties uz izpētīto uzņēmējdarbības vidi, mazumtirdzniecības sektoru, konkurentu izpēti, kā arī aptaujas rezultātiem, noskaidrot, kā tirdzniecības uzņēmumam veidot savu konkurētspējīgo priekšrocību, lai nezaudēt klientu apmierinātības līmeni un palielināt pieprasījumu. Darbs ietver 85.lpp, , 19 attēlus, 13 tabulas, 2 formulas, 5 pielikumus, izstrādes procesā izmantoti 63 iteratūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: konkurētspēja, konkurētspējīgas priekšrocības radīšana un vadīšana, Portera piecu spēku modelis, uzņēmējdarbības iekšējā un ārējā vide.
 
The title of bachelor thesis is "Competitiveness and Development of Competitive Advantage in the retail sector of Latvian business environment". The aim of bachelor thesis is to carry out internal and external business environment analysis, review theoretical competitiveness and competitive advantage methods, analyze the competitive environment, and to find out what competitive advantage methods to choose for the trading company in Latvian business environment, specifically in the retail sector, in order to increase customer satisfaction and the demanded range of goods. Work consists of 85 pages, 19 figures, 13tables, 5 appendixes, 2 formulas. Total number of sources of information is 63. Keywords: competitiveness, creation and management of competitive advantage, Porter's five forces models, the internal and external business environment.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25275
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV