• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konkurences psiholoģiskie ietekmēšanas mehānismi ražošanas līdzekļu tirgū

Thumbnail
View/Open
303-25734-Jaunsproge_Vika_vj05008_2007.pdf (638.5Kb)
Author
Jaunsproģe, Vika
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Garleja, Rasma
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba nosaukums „Konkurences psiholoģiskie ietekmēšanas mehānismi ražošanas līdzekļu tirgū”. Darba autore Vika Jaunsproģe, Vadības zinību maģistra studiju programmas Tirgvedības pētīšanas studiju virziena 2.kursa studente. Darba mērķis ir izpētīt iespējamos konkurences psiholoģiskās ietekmēšanas mehānismus ražošanas līdzekļu tirgū. Pamatojoties uz teorētiskiem pētījumiem un autores empīrisko pieredzi izstrādāta konkurences psiholoģisko ietekmēšanas mehānismu aranžēta kopa. Informatīvais materiāls sakārtots 11 tabulās, 11 attēlos un vienā pielikumā. Pirmajā nodaļā aplūkotas konkurences teorijas un modeļi. Otrā nodaļa dod ieskatu ražošanas līdzekļu tirgus īpatnībās.Trešajā nodaļa apskatīti konkurences ietekmēšanas mehānismi iedalot tos ekonomiskajos un psiholoģiskajos. Ceturtajā nodaļā definēts teorētisks konkurences psiholoģisko ietekmēšanas mehānismu modelis ražošanas līdzekļu tirgum, ranžējot tos pēc nozīmības. Piektā nodaļa aprakta veikto lietišķo pētījumu uzņēmumā „N”. Darba noslēgumā sniegti secinājumi par veikto pētījumu un priekšlikumi.
 
Name of Master's thesis: Mechanisms of psychological influencing of competition in the business market. By Vika Jaunsproge, Management program Marketing research stream 2nd year student. The thesis aims to examine the possible psychological influencing mechanisms in the business market. A ranking order of psychological influencing methods has been developed based on theory research and the author's personal experience. Competition theories and models are analyzed in Section 1. Section 2 provides an insight into the specific features of the business market. Competition influencing mechanisms are discussed in Section 3. Section 4 sets out a theoretical psychological influencing mechanisms model in the business market; such mechanisms are ranged by their relative importance. Section 5 describes practical research carried out in N, a company. The paper concludes with conclusions from research carried out and further recommendations.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25278
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV