• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas tūrisma produktu virzīšana starptautiskajā tirgū

Thumbnail
View/Open
303-42057-Sinkarjova_Kristina_ks10136.pdf (1.260Mb)
Author
Šinkarjova, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Rīgas tūrisma produktu virzīšana starptautiskajā tirgū”. Darba mērķis ir pamatojoties uz teorijas atziņām par tūrisma galamērķi un tūrisma vietas mārketingu, esošo Rīgas tūrisma produktu klāstu un to virzīšanas analīzi, izstrādāt priekšlikumus Rīgas tūrisma produktu efektīvākai virzīšanai starptautiskajā tirgū. Diplomdarba pirmajā daļā tika apskatīti tūrisma galamērķa un tūrisma vietas mārketinga teorētiskie aspekti. Otrajā daļā tika analizēta Rīga ka tūrisma galamērķis, tās tūrisma produktu klāsts un mārketinga aktivitātes zem zīmola LIVE RIGA. Trešajā daļā tika apkopotas tūrisma mārketinga nozares ekspertu intervijas un ārzemju tūristu pētījuma rezultāti par Rīgas tūrisma produktiem, kā arī tiek sniegti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Darbs sastāv no 66 lapaspusēm, 20 attēliem , 17 tabulām un 1 pielikuma. Izmantotās literatūras un avotu saraksts satur 62 vienību. Atslēgvārdi: tūrisma galamērķis, LIVE RIGA, tūrisma produktu virzīšana..
 
The Diploma thesis theme is „ Promotion of the Riga’s tourism products to international market”. The goal of this thesis is to develop recommendations for more effective promotion of the Riga’s tourism products to international market. In the first part of Diploma thesis theoretical aspects of tourism destination and tourism place/ destination marketing are considered. In the second part of the Diploma thesis there are analysed Riga as a tourism destination, Riga’s tourism products and their promotion to international. In the third part of Diploma thesis Author summarized the interview with the experts in tourism marketing industry and also summarized foreign tourists research results about Riga’s tourism products. Finally, Author made conclusions and developed some recommendations on more effective Riga’s tourism promotion to international market. Diploma thesis consists of 66 pages, 20 pictures, 17 tables and 1 appendix. List of used references consists of 62 units.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25497
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV