Autovadītāju manevri binokulārās un monokulārās redzes situācijās
Author
Novikovs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 34 lapām, satur 24 attēlus un 20 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: novērtēt autobraucēju manevrēšanas spējas simulētās monokulārās redzes gadījumā.
Dalībnieki: eksperimentā piedalījās 21dalībnieks, vecumā no 18 līdz 53 gadiem.
Metode: autobraucēju pieredzes izvērtēšana (anketēšana). Ar Titmus testa palīdzību novērtēt vai dalībniekam ir stereoredze. Braukšanas manevrēšanas novērtējums (precizitāte, laiks, bremzēšanas precizitāte):
•Binokulārās redzes situācijā;
•Monokulārās redzes gadījumā;
•Monokulārās redzes gadījumā (vadošā acs);
•Monokulārās redzes gadījumā (nevadošā acs).
Rezultāti:, bremzēšanas distance, reakcija vislabākā ir vadot auto binokulāri.
Atslēgas vārdi: binokulārā redze, monokulāra redze, stereoredze, telpiskā uztvere. Bachelor work is written in Latvian on 34 pages. It contains of 24 pictures 20 references.
The aim. Estimate drivers maneuverability in simulated case of monocular vision.
Subjects. A total of 21 subjects aged 18-53 years old participated in the experiment.
Method. Motoring experience evaluation (questionnaire). With the Titmus test to assess whetherthe participant is stereo threshold. Driving maneuvers evaluation (accuracy, time, stopping accuracy):
•In Binocular vision situation;
•In monocular conditions;
•In monocular conditions (leading eye);
•In monocular conditions (not leading eye).
Results. Breaking distance and best reaction is better in case of binocular vision.
Key words: binocular vision, monocular vision, stereopsis, depth perception.