Vides komunikācijas raksturs Latvijas informatīvajā telpā
Автор
Tereščenko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Kļaviņš, Māris
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā ir analizēta un raksturota vides informācijas pieejamība un tās saturs Latvijas informatīvajā telpā. Sabiedrības iekļaušana vides politikas realizācijā tiek uzskatīta par vienu no tās svarīgākajiem uzdevumiem. Dažādas sabiedrības grupas izmanto dažādus informācijas avotus, tām ir savas vērtības un prioritātes, un katrai ir vajadzīga sava komunikācijas stratēģija.
Kā pētījuma metodes tika izmantotas literatūras un dokumentu analīze, mediju izpēte, anketēšana un intervēšana. Informācijas analīze parādīja, ka informācijas apjoms par vides tematiem latviešu un krievu mediju kanālos būtiski atšķiras, tāpat kā vides tematu loks, aplūkojamo jautājumu mērogs un emocionālais fons.
Atsevišķi tika pētītas vides politikas pamatnostādnes starptautiskajā un valsts līmenī, tādējādi identificējot vides komunikācijas prioritāros vides tematus un uzdevumus sabiedrības kompetences celšanā.
Atslēgas vārdi:
vides komunikācija, vides žurnālistika, mediju analīze, kontentanalīze In the framework of research made for this Master’s Thesis, an analysis of environmental information accessibility and of environmental behavior in Latvia was made. One of the major tasks of environmental policy has always been the contact with society. Different communities would use different sources of information, any community having its own values and priorities. That is why the strategy of communication should vary according to the group.
The author of this research used theoretical and methodical works by leading environmentalists, analyzed Latvian mass media, made survey and interviews. Results show that in the domain of environmental communication there is a significant difference between the Latvian-language and Russian-language media channels, especially in: the extent of information given; diversity and importance of topics; emotional background.
Key words:
environmental communication, content analysis, communication measurement, environmental journalistic