Gadījuma izpēte par biznesa vēstuļu rakstīšanas apguvi pieaugušajiem
Autor
Saļikova, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Profesionālās lietišķās sarakstes iemaņas ir svarīgas mūsdienu pasaulē, jo tās ietekmē biznesa attiecību un pārrunu efektivitāti. Maģistra darba mērķis bija izpetīt rakstīšanas mācīšanas metodes, lai pilnveidotu pieauguša valodas apguvēja prasmes rakstīt biznesa vēstules. Pētījumā tika izmantotas tādas metodes kā literatūras apskats un, gadījuma izpēte, kas ietvēra valodas vajadzību izpēti, zināšanu pārbaudes testu pirms un pēc dalības mācību kursā, kā arī mācību materiālu izstrādi un pedagoģiskos vērojumus. Veiktā žanra analīze palīdzēja noteikt biznesa vēstuļu teksta pragmatiskās un teksta lingvistiskās pazīmes, kas bija svarīgs faktors, lai iemacītu studentu sekmīgi rakstīt biznesa vēstuļes angļu valodā. Pētījumā iegūtie rezultāti pierādīja, ka studenta biznesa vēstuļu rakstīšanas prasmes ir iespējams veicināt, ja skolotājs pielāgo stundas pieauguša valodas apguvēja vajadzībām un izmanto integrētu pieeju rakstīšanas mācīšanai.
Atslēgvārdi: biznesa vēstules, teksta lingvistiskās pazīmes, teksta pragmatiskās pazīmes, rakstīšanas prasmes, integrēta pieeja rakstīšanas mācīšanai, gadījuma izpēte The skills of conducting business correspondence professionally are important in the modern world, since they enhance the effectiveness of business relations and negotiations. The aim of the master paper was to investigate the key approaches of teaching writing skills in order to develop the adult learner’s business letter writing skills. The methods of the research comprised the literature review and the case study, which used a needs analysis, a pre-test and a post-test as well as the piloting of the relevant lessons plans and classroom observation as research tools. The conducted genre analysis helped us identify the text-external and text-internal features of business letters, which was relevant for teaching the adult learner to write business letters in English successfully. The results of the research showed that the learner’s business letter writing skills can be facilitated if the teacher tailors the lessons to the needs of the adult learner and employs an integrated approach to teaching writing.
Key words: business letters, text-external features, text-internal features, writing skills, an integrated approach, case study