Reklāmas diskurss: salīdzinošā grāmatu reklāmu analīze
Автор
Millere, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šis maģistra darbs salīdzina daiļliteratūras un zinātniskās literatūras grāmatu reklāmu anotāciju žanra īpatnības , lai parādītu to atšķirības teksta etapu uzbūvē un leksiski gramatisko iezīmju lietojumā. Darbā tika secināts, ka žanra un lingvistiskā analīze vien neatspoguļo visas vērtējošās valodas atšķirīgās iezīmes, tādēļ pētījumā tika izmantota adaptētā Novērtējuma (Appraisal) sistēma, lai pārbaudītu vai Martina et al (2005) un Vaitlava et al (2005) struktūras ir savienojamas. Maģistra darba hipotēze tikai daļēji izrādījās pareiza, jo tika atrastas tikai nelielas atšķirības starp daiļliteratūras un zinātniskās literatūras grāmatu reklāmām.
Atslēgas vārdi: žanra analīze, Novērtējuma (Appraisal) teorija, grāmatu reklāmas, teksta etapu uzbūve, leksiski gramatisko iezīmju lietojums This Master Thesis compares the generic peculiarities of the review-based fiction and nonfiction book blurbs in order to show the differences between them regarding their move structures and lexico-grammatical structures. It appeared that the generic analysis and linguistic analysis alone cannot describe all the distinct features of the evaluative language; therefore, a remodelled Appraisal system was also used in order to examine whether it is possible to combine Martin’s et al (2005) and Whitelaw’s et al (2005) frameworks. The hypothesis of the Master Thesis proved only partly to be true as there were found only slight differences between the fiction and nonfiction book blurbs.
Key words: generis analysis, Appraisal theory, book blurbs, move structure, use of lexico-grammatical structures