Komunikatīvā pieeja angļu valodas mācīšanā un studentu motivācijā
Автор
Kazimirska, Jekaterīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Motivācija tiek uzskatīta par atslēgu veiksmīgai svešvalodas apguvei. Neskatoties uz to, ka motivācija ir studentam piederoša īpašība, tā var būt ārēju apstākļu ietekmēta, kā, piemēram, izglītības konteksts.
Darba mērķis ir izpētīt komunikatīvās pieejas angļu valodas mācīšanās ietekmi uz angļu valodas, kā svešvalodas studentu motivāciju.
Darba autors ir pārskatījis teorētiskos avotus saistībā ar diskusijas tēmu un, balstoties uz teorētiskajām zināšanām, tika izveidota anketēšana, balstīta uz aptauju, lai noskaidrotu studentu un pasniedzēju viedokli par komunikatīvās pieejas angļu valodas mācīšanu, ar uzsvaru uz saziņas aktivitātēm, kas pielietotas valodas nodarbībās un to ietekmi uz studentu motivāciju mācīties angļu valodu. Rezultāti ļauj secināt, ka komunikatīvā pieeja angļu valodas mācīšanai var palielināt studentu ieinteresētību angļu valodā un stimulēt viņu motivāciju to mācīties. Tomēr, tas ir iespējams tikai tad, ja visi komunikatīvās pieejas angļu valodas mācīšanā komponenti tiek pielietoti un aktivitātes atbilst studentu vajadzībām, vērtībām un interesēm, raisot viņu emocionālo iesaistīšanos mācību procesā.
Atslēgas vārdi: motivācija, komunikatīvā pieeja, komunikatīvā kompetence, komunikatīvā aktivitāte Motivation is considered to be a key to success in foreign language learning. In spite of the fact that motivation is a property of a student it still can be influenced by the outside factors such as the educational context.
The purpose of the present study is to investigate the effects of the Communicative Language Teaching on EFL learners’ motivation.
The author of the present thesis has reviewed the theoretical sources related to the theme under discussion and, on the basis of the theoretical knowledge, carried out a questionnaire-based survey to find out the opinions of students and teachers concerning the use of the Communicative Approach with the focus on the communicative activities used in language classes and their impact on the students’ motivation to study English. The results allow to conclude that the Communicative Approach to ELT can increase students’ interest in English and foster their motivation to learn it. However, it is possible only if all the components of the Communicative Language Teaching are employed and the activities used meet the students’ needs, values and interests, provoking their emotional involvement in the teaching/learning process.
Key words: motivation, the Communicative Approach, communicative competence, communicative activity