Bilingvālās pirmās valodas apguves gadījuma izpēte latviešu un angļu valodās
Author
Vintere, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba tēma ir bilingvālā latviešu un angļu pirmo valodu apguve. Šis temats ir aktuāls pieaugošā ārzemēs dzimušo latviešu bērnu skaita dēļ. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādas pirmās valodas apgūst Apvienotajā Karalistē un Īrijas Republikā dzīvojošie 1-3 gadus vecie latviešu bērni, precizēt tā iemeslus un noskaidrot, vai viņu vecāki apzinās divvalodības priekšrocības. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika apskatīta teorētiskā literatūra, kā arī izdarīta aptauja. Lielākā daļa aptaujāto vecāku izvēlas angļu vai latviešu un angļu valodas kā viņu bērnu pirmās valodas. Iemesli šādām izvēlēm ir saistīti ar bērnu nākotnes dzīvesvietu, izglītību un karjeru, kā arī ar emocionāliem iemesliem un vēlmi saglabāt saikni ar latviešu radiniekiem.
Atslēgvārdi: divvalodība; pirmās valodas apguve; divvalodīgi bērni; divvalodīga attīstība The theme of the paper is bilingual first language acquisition in Latvian and English languages.The topic is important because of the growing amount of Latvian children,born abroad.Research aims to find out what first languages 1-3 years old Latvian children living in the UK and Ireland learn, find out the reasons for it and clarify whether their parents are aware of the benefits of bilingualism.To achieve the goal, literature has been studied,and a questionnaire has been carried out.Most of the parents choose English or both Latvian and English as their children’s first languages.Reasons for these choices are related to children’s future residence,education,career as well as emotional reasons and wish to upkeep connection to their Latvian relatives.
Key words:bilingualism;first language acquisition;bilingual children;bilingual development