Lasīšanas stratēģija kā lasīšanas kompetenci svešvalodā veicinošs instruments
Автор
Katkeviča, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Sproģe, Ieva
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbs „Lasīšanas stratēģija kā lasīšanas kompetenci svešvalodā veicinošs instruments“ ir pētījums par apzināto un mērķtiecīgo lasīšanas stratēģiju izmantošanu lasīšanā vācu valodas kā svešvalodas apguves procesā Latvijas skolās un 2005. gadā publicētas vācu valodas mācību grāmātas „Deutsch – meine Wahl 3“ lasīšanas uzdevumu un vingrinājumu analīzi. Darba mērķis ir atspoguļot lasīšanas stratēģiju veicinošo lomu vācu valodas kā svešvalodas apguvē un izstrādāt ierosinājumus vācu valodas skolotājiem Latvijā. Gan mācību grāmatas analīze, gan vācu valodas skolotāju aptauja tika veiktas pēc patstāvīgi izstrādātiem kriterijiem. Rezultāti parādīja, ka gan mācību grāmatā, gan vācu valodas nodarbībās tika konstatētas praktiskās teorijas realizēšanas nepilnības, piem., metakognitīvās lasīšanas stratēģijas tiek izmantotas ļoti reti, vai netiek izmantotas vispār.
Bakalaura darba mērķauditorija ir topošie un praktizējošie vācu vālodas skolotāji, ģermānistikas studenti, kā arī attiecīgo izglītības institūciju darbinieki (piem., Izgītības un zinātnes ministrija), kuru pienakumos ietilpst mācību programmu izveidošana Latvijas skolām. The Bachelor paper „Reading Strategie as a Stimulating Tool of the Foreign Language Reading Literacy” is a research about the deliberate and purposeful use of reading strategies in German as a foreign language learning process in Latvian schools and the German language textbook „Deutsch - Meine Wahl 3”, published in 2005, reading tasks and exercises analysis. The goal is the describing of the stimulating role of the reading strategy in German as a foreign language learning process and the developing of the proposals for German language teachers in Latvia. Both the textbook analysis, and German language teachers survey have been conducted according criteria developed independently. The results demonstrated that in the textbook as well as in the German language classes the failure of theory implementation in practice were found, for example, metacognitive reading strategies are used very rarely, or are not used at all.
The Bachelor paper can be used by prospective and acting German language teachers, German Philology students as well as educational institution employees, which are responsible for establishing learning programs for Latvian schools.