Vēstītājs Hēsioda poēmā „Darbi un dienas”
Автор
Herings, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Paparinska, Vita
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā izvirzītais mērķis ir izpētīt to, kā Hēsioda poēmā Darbi un dienas tiek pozicionēts vēstītāja tēls, noskaidrojot, kas ir vēstītājs, kas to raksturo un kādi ir tā mērķi. Tā kā poēma Darbi un dienas ir didaktiska rakstura darbs, tās vēstītāja specifika ir saistīta ar didaktisko dzejas veidu. Liela bakalaura darba daļa veltīta antīkās teorijas avotu un literārās tradīcijas liecību izpētei par raksturīgo didaktiskajai dzejai. Tiek atklāti vairāki specifiski ar vēstītāju cieši saistīti aspekti, kas raksturo didaktisko žanru, piemēram, poētiskā pašapzināšanās, poētiskā vienlaicība, skolotāja - skolnieka attiecības u.c., kuri tiek ņemti par pamatu vēstītāja analīzei. Atsevišķi tiek pētīta arī vēstītāja personība tekstā(biogrāfiskās ziņas, attiecības ar adresātiem u.tml.). Iezīmētas arī ir autora–vēstītāja attiecības tekstā. Darba nodaļa veltīta kopējā didaktiskā darba plāna pierādīšanai, jo vēstītājam, esot sevi prezentējušam kā skolotājam, pēc literārās tradīcijas piemēriem būtu jābūt ar kopēju didaktisku mērķi. Teorija tiek pierādīta. Atslēgvārdi: vēstītājs, poētiskā pašapzināšanās, autors, didaktiskā dzeja, poētiskā vienlaicība. The objective of thesis is to research how in Hesiods Poem Works and Days the Narrator is positioned, clarifying who exactly is the narrator, what characterizes it and what are its aims. As the Poem Works and Days is by didactic nature, then specifics of Narrator should be common for this poetry form. Large share of thesis is dedicated to research antique theory sources and literal tradition allegation about characteristics of didactic poetry. Various specific aspects connected with narrator are discovered, which characterize didactic genre and are taken as a base for analysis of narrator. For example, Poetic self-consciousness, poetic simultaneity, teacher – student constellation etc. Narrators Personality is researched also separately (biographical information, relationship with addressee etc.) Recognized is also Narrators’ – Authors relationship in the text. One thesis section is dedicated to verify the common didactic working plan, because narrator (when presented himself as the teacher) in literal traditions examples shows to be with common didactic aim. Theory is proved. Key words: Narrator, poetic self-consciousness, author, didactic poetry, poetic simultaneity