• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Otrās valodas vārdu krājuma apguve

Thumbnail
View/Open
306-37733-Gundars_Kokss_gk06002.pdf.pdf (379.3Kb)
Author
Kokss, Gundars
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs pēta otrās valodas vārdu krājuma apguvi, metodes, kuras izmantotas tā apgūšanā, kā arī paņēmienus, ko lieto, lai pārbaudītu valodas prasmi, piemēram, testējot vai anketējot, kas arī tikuši izmantoti praktiskajā daļā. Pētnieciskā darba mērķis ir vārdu krājuma apguves pētīšana, paņēmieni, kuri tikuši izmantoti laika gaitā, kā arī testi, kuri pārbauda zināšanu līmeni, lai noskaidrotu, kuri no paņēmieniem ir vislabākie, lai apgūtu vārdu krājumu. Praktiskās daļas rezultāti liecina, ka pastāv vairāki paņēmieni, kuri tiek uzskatīti par lietderīgiem respondentu vidū, kā, piemēram, grāmatu lasīšana vai pat televizora skatīšanās, bet, neskatoties uz šo dažādību, tām visām piemīt svarīga loma vārdu krājuma apguvē. Katrai no tām ir savi plusi un mīnusi, kā arī atkarībā, kurai no tām priekšroku dod skolnieki. Visiedarbīgāk tie kalpo savam mērķim, tos apvienojot. Atslēgas vārdi: Otrā valoda, vārdu krājuma apguve, valodas apguves metodes, valodas prasmes pārbaude, vingrinājumi, grāmatas, video
 
The research paper is devoted to the research of the second language vocabulary acquisition, the strategies applied in order to acquire the vocabulary, as well as the means to assess it, such, as the test and questionnaire provided in the case study. The purpose of the research is to examine the means and efficiency of vocabulary acquisition methods used in the course of time and tests to asses it, as well as which of the strategies is more beneficial to acquire the vocabulary as seen in the empirical part of the research. The results of the Case Study demonstrate that there are several approaches which are considered to be beneficial among the respondents (Reading books, watching television), nevertheless this variety, they all play an important role in the vocabulary acquisition, each with its own pros and cons and the preference of the language learner but the most effectively they serve their purpose if you combine them. Key words: Second Language, Vocabulary Acquisition, Language Learning Strategies, Language Assessment, Exercises, Books, Video
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26200
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6236]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV