Metaforu lietojums pārtikas reklāmās
Автор
Gureviča, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī pētījuma mērķis ir apskatīt metaforu lietojumu pārtikas reklāmas. Darba tēma tika izvēlēta, jo pārtika ir viens no galvenajiem peļņas avotiem pasaulē un tādēļ ir ļoti svarīgi izmantot atbilstošus valodas izteiksmes līdzekļus reklāmās, lai piesaistītu pateretaja uzmanību.
Darba teorētiskā daļa sniedz informāciju par reklāmas veidiem, mērķiem un tās valodu, kas tiek pielietota reklāmās. Turklāt bakalaura darba teorētiskā daļa iepazīstina ar metaforu aprakstu, to veidiem un lietojumu reklāmās, kā arī metaforu izcelsanas vēsturi. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izmantots kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums. Pētījuma hipotēze - konceptuālās metaforas tiek izmantotas pārtikas reklāmās, lai tās padarītu neaizmirstamas, pārliecinošas un pievilcīgas patērētājiem - ir apstiprinājusies. Iegūtie rezultāti atklāj, ka personifikācija, balstoties uz G. Lakofu un M. Džonsonu (1980) ir metafora un ir visbiezak lietotā analizētajās pārtikas reklāmās, lai patērētājs justos tuvāks reklamētajam produktam.
Atslēgas vārdi : reklāma, pārtikas reklāma, metafora, konceptuālā metafora, kvalitatīvais pētījums, kvantitatīvais pētījums The aim of the present research is to examine the use of metaphors in food advertisements. The theme was chosen because food is one of the main sources of profit in the world. Therefore, it is very important to use appropriate stylistic devices in advertisements in order to attract the attention of consumers.
The theoretical part provides the information about the types and purposes of advertisements and the language used in them. In addition, the theoretical part of the present Bachelor thesis introduces the description of metaphors, their types and use in advertisements as well as the history of the derivation of the notion of metaphor. Qualitative and quantitative research was conducted in order to achieve the aim of the research. The hypothesis of the present research - conceptual metaphors are used in food advertisements to make them more memorable, persuasive and attractive to the consumer - has been proved. The obtained results reveal that personification, which according to Lakoff, G. and Johnson, M. (1980) is a metaphor and is most frequently used in the analyzed food advertisements to make the consumer feel closer to the advertised product.
Key words: advertisement, food advertisement, metaphor, conceptual metaphor, qualitative research, quantitative research