Māsu komunikāciju prasmes pacientu izglītošanā
Author
Dille, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Gulbe, Dagnija
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma - Māsu komunikācijas prasmes pacientu izglītošanā.
Pamatojoties uz pētnieciskā darba mērķi, teorētiski analizēt un praktiski izpētīt praktizējošo māsu viedokli par pacientu un māsu savstarpējo komunikatīvo sadarbību pacientu izglītošanā, izvirzīta hipotēze: ja starp praktizējošu māsu un pacientu izveidojas komunikatīva sadarbība, tad tas sekmē pacienta izglītošanu.
Izmantojot kvantitatīvo pētniecības metodi, hipotēze apstiprināta. Pētniecības instruments: aptaujas anketas ar 15 jautājumiem.
Pētījumā analizēta B. Ņūmenas veselības aprūpes sistēmas teorija, saskarsme praksē, komunikācijas kanāli, māsas pedagoģiskā darbība pacientu izglītošanā.
Darbā izmantoti 36 literatūras avoti. Darbs sastāv no 56 lappusēm, 5 pielikumiem.
Atslēgas vārdi: pacientu izglītošana, sadarbība, komunikācijas, saskarsme, māsa, aprūpe. The theme of bachelor paper- Nurses’ communication skills in patients education.
Based on research aim, to analyse theoretically and find out practically the views of nurse practitioners about patients and nurses' communicative cooperation in patients education, a hypothesis was put forward: if the nurse practitioner and the patient develops communicative cooperation, it promotes patient education.
Using a quantitative research method, the hypothesis was confirmed. Research instrument: a questionnaire with 15 questions.
In the study B. Newman health care system theory, the communication in practice, communication channels, the nurse pedagogical activity in patient education are analysed.
The work consists of 56 pages, 5 appendices and 36 literature sources.
Key words: patients education, cooperation, communication, nurse, care.