Aprūpes dokumentācijas kvalitāte
Author
Duļbinska, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Embure-Zapoļska, Kristīne
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Aprūpes dokumentācijas kvalitāte” ir izstrādāts ar mērķi pārbaudīt un novērtēt praksē lietoto pacientu aprūpes dokumentācijas kvalitāti. Darba teorētiskajā daļā autore tēmu saista ar veselības aprūpes sistēmas teorētisko un praktisko modeli, ko ir izstrādājusi Betija Ņūmena (Betty Neuman). Teoriju papildina informācija par kvalitātes vadību, jēdzieniem un līmeņiem, kvalitātes vadības sistēmu attīstību, darbību, uzbūvi un piemērojamību aprūpes iestādēs.
Darba pētījuma daļai tiek izvirzīta hipotēze par aprūpes dokumentācijas kvalitāti, ko nodrošina nepārtraukta tā uzlabošana. Autore pēta aprūpes dokumentāciju, kas iegūta no pacientu slimības vēsturēm - tiek izvēlētas 3 veidlapas ar pacientu slimības rādītājiem, ko aizpilda gan medicīnas māsas, gan māsu palīgi. Iegūtie rezultāti parāda, ka kvalitātes standarti dokumentos netiek pilnībā ievēroti – dati uzrādīti neprecīzi vai nesalasāmi, bieži medicīnas personāls tos nenorāda vispār. Pēc iegūtajiem darba rezultātiem autore ir izstrādājusi priekšlikumus aprūpes dokumentācijas kvalitātes uzlabošanai, iesaistot aprūpes sniedzēju resursus.
ATSLĒGVĀRDI: pacients, aprūpes process, aprūpes iestāde, aprūpes dokumentācija, kritēriji, kvalitātes vadības sistēma, kvantitatīvie rezultāti. Bachelor work „Quality of Nursing Documentation” has been made with aim to verify and evaluate quality of patient nursing documentation which is use in practice. At the theoretical part the author the theme interconnect with theoretical and practical health care systems model, which has been made by Betty Neuman. Theoretical part is expanding on quality management, terms and levels, development of quality management system, operation, structure and arrangement with nursing institutions.
Before research part, author made hypothesis that quality of nursing documentation is provided by never-ceasing improvement. Further author explores documentation which has been obtained from patient medical records – she chooses three blanks with patient medical indicators, which have been filled by nurses and nurse assistants. Gained results shows that quality standards of documentation are not fully notice – the data are incorrect or illegible, sometimes they are missing at all. After research results the author has set out suggestions to improve quality of nursing documentation by involving staff resources.
KEY TERMS: patient, nursing institution, quality management system, nursing documentation, criteria, quantitative results.