Komandas darbs Salaspils novada Sociālā dienesta Atbalsta nodaļā ģimenēm un bērniem
Автор
Tetervenoka, Elvīra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zīverte, Linda
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir komandas darba metode kā resurss sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem. Diplomdarba mērķis ir teorētiski pētīt komandas darba metodi sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem un empīriski pētīt starpprofesionāļu sadarbību komandā, Salaspils novada Sociālā dienesta Atbalsta nodaļas ģimenēm un bērniem. Pētnieciskā darba uzbūve sastāv no teorētiskās literatūras analīzes un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā ir izmantoti autori, kuri raksturo starpprofesionāļu komandas darbu un sociālā darbinieka intervenci sociālajā gadījumā, sistēmteorijas kontekstā. Empīriskā daļa sastāv no izvēlēto speciālistu padziļinātām, daļēji strukturētām intervijām, to apkopojuma un analīzes. Pētījums atspoguļo komandas sadarbības ietekmi uz sociālā gadījuma risināšanas gaitu, Salaspils novada Sociālā dienesta Atbalsta nodaļā ģimenēm un bērniem.
Sociālais darbinieks, kā gadījuma vadītājs, ir resursu mobilizētājs, tātad, komandas darba organizētājs. Salaspils sociālā dienesta Atbalsta nodaļas ģimenēm un bērniem sociālie darbinieki piesaista citu profesionāļu kompetences, sociālā gadījuma risināšanas gaitā. Komandas darbs notiek Salaspils pašvaldības institūciju darbinieku ietvaros – Atbalsta nodaļas ģimenēm ar bērniem vadītāja un nodaļas sociālie darbinieki; nodaļas psihologs, Pašvaldības policijas darbinieki; Domes izglītības un kultūras daļas vadītāja; Bāriņtiesas vadītāja; Salaspils 1. vsk. Direktores vietnieces audzināšanas darbos.
Galvenie sadarbību kavējošie faktori ir dažādas pieejas kopīgam darbam, kas izraisa savstarpējās nesaskaņas un komandas dalībnieku kompetenču atšķirības, kas ietekmē izpratni par sociālā darba specifiku. Galvenie sadarbību veicinošie faktori ir kopīgo ideju un priekšlikumu izteikšana, attiecībā uz sociālā gadījuma risināšanas gaitu, kā arī iesaistīto dalībnieku pozitīvā attieksme pret komandas darbu. Diploma paper issue is a theoretical research team work method as a resource in social work with children and families and an empirical research multiprofessional team cooperation, in Salaspils region Social service's Support department for children and families. Theoretical part is based on authors who discribe the multiprofessional team work and social work intervention in social case system approach. Empirical part consists of partly structured interviews’ summarization and analysis. Resarch reflects team’s cooperation influence on social case development, in the region of Salaspils Social service's Support department for children and families.
Social worker as a case manager is a mobilizer of resource and a team work organizer. Social workers from Salaspils Social service's Support department for children and families, involve other professionals’ competences. Team works within the framework of Salaspils regional government’s staff - Support department manager and social workers; the psyhologyst; regional government’s Police workers; Council’s education and cultural part’s manager; the custody court’s manager; the vice of Salaspils first secondary school in aducational work.
The main factors of obstructive cooperation are different approaches to team work and disagreement anent to cooperation. Team’s participants have different competences which affect understanding about the specific of social work. The main advanced factors of cooperation are sharing with ideas and suggestions anent to social case solving process and participants’ positive attitude to team work, as well.