• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ekoloģiska dzīvesveida konstruēšana reklāmas kampaņās: Hipotēku bankas EKO kartes piemērs

Thumbnail
View/Open
309-12416-Kairis_Uldis_Komu010089_09.pdf (2.207Mb)
Author
Kairis, Uldis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Ekoloģiska dzīvesveida konstruēšana reklāmas kampaņās: Hipotēku bankas EKO kartes piemērs” mērķis ir ar semiotiskās analīzes un dziļo interviju palīdzību analizēt reklāmas vēstījuma konstruēšanas tehniku, izvērtēt to, kā ar reklāmas vēstījuma palīdzību tiek konstruēts ekoloģisks dzīvesveids. Pētījums sakārtots 3 nodaļās. Pirmajā nodaļā definēta reklāma, skaidroti dzīvesveida un cēloņsakara mārketinga jēdzieni, otrajā nodaļā aprakstīta pētījuma metodoloģija, trešajā nodaļā apkopota reklāmas materiālu analīze un rezultāti. Atslēgvārdi: reklāma, dzīvesveids, simboli, zīmes, semiotika, cēloņsakara mārketings, Hipotēku banka
 
The aim of the Bachelor thesis “Construction of Ecological Lifestyle in Advertising Campaigns: an example of EKO Card of the bank „Hipotēku banka”” is to analyze techniques for message construction in advertisements by the means of semiotic analysis and in-depth interviews and to examine how the advertising message helps to construct an ecological lifestyle. This research consists of three parts. The first chapter defines advertising and provides explanation of such notions as lifestyle and cause-related marketing the second chapter describes the research methodology, whereas the third chapter summarizes the analysis of the promotional materials and the results of the research. Keywords: advertisement, lifestyle, symbols, signs, semiotics, cause-related marketing, Hipotēku banka
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26454
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV