Latvijas radio krīzes pozicionējums laikrakstos „Diena” un „Neatkarīgā rīta avīze"
Автор
Kondrāte, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Petrenko, Dmitrijs
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Rāmējums ir šī darba galvenais atslēgas vārds. Aplūkota teorētiskā bāze gan par rāmējuma teoriju, gan analīzi, ko piedāvā dažādi komunikācijas pētnieki. Tā kā galvenais pētāmais objekts ir Latvijas Radio krīze, pētīta sabiedrisko mediju situācija Latvijā pēdējo gadu laikā.
Rāmējums kā viens no mediju efektiem būtiski ietekmē to, kādu realitāti un skatījumu uz apkārtējo pasauli redz attiecīgā medija auditorija. Latvijas Radio nonākšana finansiālajās grūtībās un iespējamā maksātnespēja satrauca lielu daļu sabiedrības. Par šī medija pastāvēšanu iestājās ne tikai tās auditorija, bet arī citi ietekmīgi mediji Latvijā. Izvēloties analizēt divu dienas laikrakstu „Diena” un „Neatkarīgā Rīta Avīze” publikācijas, tiek pretstatīta šo mediju savstarpējā konkurence un informācijas aprakstīšanas veids. Tādēļ lai noskaidrotu kāds ir Latvijas Radio krīzes pozicionējums abos medijos izmantota rāmējuma analīze.
Darbs parāda to kādā rāmējumā citi mēdiji, šajā gadījumā divi laikraksti, veido stāstu par sabiedriskā radio problēmām un pozīcijām mediju tirgū, kā arī kāda ir valsts nostāja šajā jautājumā. ‘Framing’ is the key term used in this project. This project is based on the detailed research and evaluation of the above stated term used in the media especially in the Latvia’s Radio. Project looks into the crisis situation in the Latvia’s Radio in the last couple of years.
‘Framing’ is an essential tool used in the media to control and influence certain parts of the society. The financial difficulties as well as the bankrupt possibility for the Latvia’s Radio concerned significant part of the society. As well as the audience of the above named organisation, other important mass media organisations in Latvia supported Latvia’s Radio through the tough times. Two different opinions from daily magazines ‘Diena’ and ‘Neatkarīgā Rīta Avīze’ were analysed in this project to identify the differences in the way to show and deliver the information to the audience. Meanwhile ‘framing’ analysis is used to show the position of the Latvia’s Radio in this situation.
This project compares and evaluates two different opinions about the situation in Latvia’s Radio, shows its importance of the leading mass media organisations in Latvia as well as the governments’ position in this particular situation.