Valdorfa alternatīvās izglītības programmas ieviešana Siguldas novadā
Autor
Upenieks, Oskars
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Grīviņš, Miķelis
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Valdorfa alternatīvās izglītības programmas ieviešana Siguldas novadā”.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Valdorfa alternatīvās izglītības programmas ieviešanas nepieciešamību un iespējas Siguldas novadā.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, veikti šādi uzdevumi:
1.Izpētīt Valdorfa alternatīvās izglītības pirmsākumus un tās būtību.
2.Analizēt izglītības vidi Siguldas novadā.
3.Veikt pētījumu par vecāku gatavību sūtīt savus bērnus Valdorfskolā un iespēju to izveidot Siguldas novadā.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, 3 pielikumiem.
Darba pirmajā daļā izzināti Valdorfa alternatīvās izglītības pirmsākumi, Valdorpedagoģijas pamatprincipi un pamatlicēja R.Šteinera biogrāfija.
Bakalaura darba otrajā daļā raksturota Siguldas novada vide, tās piemērotība Valdorfskolas izveidei, raksturots Valdorfa bērnudārzs Siguldā, analizēts Siguldas novada Izglītības pārvaldes pētījums par izglītības piedāvājumu Siguldas novadā.
Darba trešajā daļā raksturotas darbā izmantotās metodes, lauka darba gaitu un saturu.
Darba ceturtajā daļā atspoguļoti kvalitatīvā pētījuma rezultāti, kuri iegūti intervējot Siguldas novada vecākus.
Pētījuma rezultāti deva atbildes uz bakalaura darbā izvirzītajiem zinātniskajiem jautājumiem. The subject of this research is „Waldorf alternative education program establishment in Sigulda district.”
The goal is to research the necessity and practicality of implementing a Waldorf alternative education programme in Sigulda district.
The following has been done to accomplish the goal:
1.Research Waldorf alternative education system, it’s origins and purpose.
2.Analyze the academic environment in Sigulda.
3.Survey parents on their willingness to have their children educated in a Waldorfean school and their opinion on having such school established in Sigulda.
The research contains an introduction, four chapters, conclusions and suggestions, a source list and three appendixes.
Chapter One deals with the origins of Waldorf pedagogy and its purpose, defines its principles and the biography of its founder R. Steiner.
Chapter Two describes the academic environment of Sigulda district, it’s suitability to establishment of Waldorf school, describing the local Waldorf kindergarten as example. Also included is an analysis of a research by Sigulda district school board on the availability of education.
Chapter Three describes research methods and practical work done during this research.
Chapter Four displays data obtained from the survey of parents in Sigulda district.
The results of this research provided answers to the scientific questions.