Internacionālā skola un tās kopiena
Author
Kapeļka, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lulle, Aija
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Pēc neatkarības atgūšanas 90. gadu sākumā, Latvijā kļūst jūtama globalizācijas virzošo spēku ietekme. Kā apliecinājums globalizācijas procesu ienākšanai Latvijā ir internacionālo skolu dibināšana.
Šī darbs konceptuāli balstās uz ideju, ka internacionālās skolas var ne tikai tikt skatītas kā izglītības vajadzību realizētājas, bet arī kā kopiena skolas ietvaros. Jautājuma izpētei tika veikts kvalitatīvs pētījums, kurā tika intervēti vienas Latvijas internacionālās skolas audzēkņu vecāki.
Par pētījuma teorētisko bāzi tika ņemta kopienas ideja, kas kalpoja kā pamats, ar kuru palīzību skaidrot sociālās struktūras mūsdienās. Pētījumā tiek analizēta internacionālās skolas kopiena no vecāku skatu punkta, fokusējot uzmanību uz sociālo mijiedarbību un sociālo atbalstu, kas tajā tiek nodrošināta.
Pēc empīriskā pēījuma veikšanas tika atklāts, ka internacionālās skolas globalizācijas laikmetā veido kopienu, kas ir komplekss, daudzšķautņains un mainīgs indivīdu sociālo attiecību tīkls. Tās heterogēno dabu raksturo vecāku dažādās intereses, vērtības, kā arī mijiedarbība ar vietējiem vecākiem un tās kopienu. Citkārt tika atklāts, ka internacionālo skolu kopiena ir īpaši svarīgs sociālo attiecību un sociālā atbalsta avots ģimenēm ar globālo klejotāju dzīvesveidu - internacionāli mobilām ģimenēm. After regaining independence at the beginning of 90s, Latvia is experiencing the effects of driving forces in the era of globalisation. One of the evident mark that witness the processes of globalisation is the presence of international schools in Latvia.
The aim of this thesis grounds on idea that international schools cannot be only seen as an educational institution rather than community of diverse school body. It is based on qualitative research study findings were parents of international school students in Latvia that comes from different countries and diverse cultures.
The study was built on the bases of “community” theoretical framework. The initial focus of study explored international schools’ community from the parents point of view, paying particular attention to social interactions and social support provided by the community of these schools.
The study reveals that international schools in a time of globalization has created community that is complex and changable network of social relations. It was revealed that international school’s community has heterogeneous nature where the interests and values, as well as interaction are contrasting with view of local parents and local community. From other side - international school’s community remains as an important resource for providing high level of density in relatinships and social support.