Raidījums „Labvakar, Latvija!” (1988 - 1991) kā latviešu trešās atmodas ikona: vēsturiskās recepcijas pieeja
Autor
Gusarova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Proskurova- Timofejeva, Olga
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Raidījums „Labvakar, Latvija!” (1988-1991) kā latviešu trešās atmodas ikona: vēsturiskās recepcijas pieeja.” Pētnieciskā darba mērķis ir atklāt atmodas raidījuma panākumu atslēgu, tā kā tas ieņēma būtisku vietu atmodas stūrakmeņu vidū kā populārākais „atklātības” raidījums republikā.
Teorētiskajā daļā aplūkota teorija par sociālpolitisko situāciju Latvijā un citās PSRS valstīs un mediju darbību „pārbūves” laikā un slavenību teorija.
Metodoloģijas daļā aprakstīta vēsturiskās recepcijas pieeja un trīs kvalitatīvās izpētes metodes: vēsturiskā diskursa analīze, daļēji strukturētā intervija un dziļā intervija.
Diskursa vēsturiskās analīzes un interviju rezultāti liecina, ka raidījums „Labvakar, Latvija!” bija spilgts atmodas perioda produkts, kas piesaistīja lielu auditorijas uzmanību ar tā novitāti, raidījuma interaktīvo konceptu un raidījuma veidotāju dažādību.
ATSLĒGVĀRDI: atmoda, televīzija, vēsturiskā recepcija, „atklātība”, „Labvakar, Latvija!” The subject of the bachelor paper is „TV program „Labvakar, Latvija!” (1988-1991) as an icon of the third Latvian awakening: historical reception approach”. The aim of research work is to discover the success key of TV program which has played significant role in the period of awakening as the most popular program of glasnost in republic.
The theoretical part describes theory of social –political situation in Latvia and other countries of USSR and activity of medium during perestroika and stardom theory.
The investigative part describes historical reception approach and three qualitative methods of research: discourse historical approach, semi- structural interview and in-depth interview.
Results of historical discourse approach and interviews shows that TV program „Labvakar, Latvija!” was bright product of awakening period, which attracted attention with novelty, interactive concept of broadcast and diversity of TV program creators.
KEY WORDS: awakening, television, historical reception, glasnost, „Labvakar, Latvija!”