Latvijā radītās modes reprezentācija žurnālos "Pastaiga" un "L`Officiel" (2010–2012)
Автор
Blaževiča, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Latvijā radītās modes reprezentācija žurnālos "Pastaiga" un "L`Officiel" (2010-2012)” tika pētīts kā un kādā aspektā Latvijas mode tiek reprezentēta žurnālu lasītāju auditorijai. Bakalaura darbā pētīti 24 „Pastaigas” numuri un 24 „L`Officiel” numuri, laika posmā no 2010. gada janvāra līdz 2012.gada maijam.
Šī tēma ir aktuāla tādēļ, ka Latvijā ar katru gadu arvien vairāk palielinās jauno dizaineru un zīmolu skaits, tiek atvērti arvien jauni Latvijas modes veikali, mediji arvien vairāk un biežāk raksta par Latvijas modi, līdz ar to ir svarīgi noskaidrot, cik bieži un cik daudz mediji raksta par Latvijas modi, kā arī – kādā rakursā tā tiek attēlota.
Bakalaura darbā apskatītas teorijas par žurnālu tipiem, žurnālu satura veidošanos, tas, kā mediji ar savu saturu konstruē sociālo realitāti. Latvijas modes diskurss aplūkots arī no nacionālās identitātes rakursa, vērtējot vai Latvijas mode tiek pozicionēta kā nacionālo pašapziņu veidojošs faktors. Darba pētnieciskajā daļā izmantota kontentanalīze un kritiskā diskursa analīze.
Atslēgas vārdi: Latvija, mode, mediji, žurnāli, Pastaiga, L`Officiel, reprezentācija, nacionālā identitāte. The Bachelor thesis „Representation of Latvian created fashion in the magazines "Pastaiga” and "L`Officiel” (2010 – 2012)” was studied a point of view of Latvian fashion representation on magazines readership audience. In bachelor work was studied „Pastaiga” 24 numbers and 24 numbers of „L`Officiel” in period from January 2010 to May 2012.
This topic is timley given, because every year in Latvia rises number of new fashion designers and new brand, is open more and more new Latvian fashion stores and the media more often are writting obout Latvian fashion industry, so it is important to find out how often and how much media writes about Latvian fashion and Latvian fashion designers, and as well as – in perspective, it is shown.
Bachelor`s work discussed with the theory of magazines types, content creation, how the media with its content constructs social reality. The discourse of Latvian fashion also is discussed from national identity side evalueting wheter Latvian fashion is positioned as a formative factor in the national consciousness. In Bachelor thesis research part has been used in content analysis and critical discourse analysis.
Keywords: Latvia, fashion, media, journals, Pastaiga, L`Officiel, representation, national identity.