• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzimtes atspoguļojums žurnālos "LILIT" un "Klubs" (2010–2011)

Thumbnail
Открыть
309-22109-Krumina_Evija_ek09225.pdf (601.4Kb)
Автор
Krūmiņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2012
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darba tēma ir “Dzimtes atspoguļojums žurnālos “LILIT” un “Klubs” (2010-2011)”, un tā mērķis ir noteikt žurnālos “LILIT” un “Klubs” konstruētos un reprezentētos sievietes un vīriešu dzimtes tēlu diskursus laika posmā no 2010. gada decembra līdz 2011. gada janvārim, konstatējot noteiktu dzimtes stereotipu kultivēšanu. Darba teorētiskajā daļā aplūkota dzimtes jēdziena teorētiskā izcelsme un sociokulturālā konteksta ietekme tās konstruēšanas procesā, kā arī galvenās feminitātes un maskulinitātes jēdzienu kvalitātes, un sniegts ieskats dzimtes stereotipu konstruēšanā un reprezentēšanā medijos. Darba pētnieciskajā daļā izmantota kvantitatīvo un kvalitatīvo pētniecības metožu kombinācija, kuru veido kvantitatīvā kontentanalīze un kritiskā diskursa analīze. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka tajā analizētie mediji netiešā veidā konstruē un reprezentē tradicionālos dzimtes stereotipus, sievieti attēlojot mājsaimnieces, mātes, seksa simbola, dekorācijas, “zeltraces” un “dzelzs lēdijas” diskursos, savukārt vīrieti – maizes pelnītāja, mačo, jūtīgā vīrieša, mīlnieka, “asā” vīrieša un biznesmeņa diskursos. Atslēgas vārdi: Dzimte, dzimtes reprezentācija, dzimtes stereotipi, diskurss, “LILIT”, “Klubs”
 
The main theme of this bachelor thesis is “Gender representation in the magazines "LILIT" and "Klubs" (2010–2011)” and its aim is to determine the discourses of women and men designed and represented by magazines “LILIT” and “Klubs” and their cultivated gender stereotypes during the period from January 2010 to December 2011. The theoretical basis of this bachelor thesis consists of a theoretical description of the term “gender” and the sociocultural influence on its designing process and qualities of masculinity and feminity and there ir also given an insight on designing and representation processes of gender stereotypes in media. The explorative basis of this thesis is formed by the combination of quantitative and qualitative exploration methods – quantitative content analysis and critical discourse analysis. The results of this exploration show that the analyzed media are indirectly designing and representing traditional gender stereotypes for women like housewife, mother, sex symbol, the scenery, "golddigger" and "Iron Lady", while men are represented using breadwinner, macho man, sensitive man, lover, “hot” man and businessman discourses. Keywords: Gender, gender representation, gender stereotypes, discourse, "LILIT", "Klubs
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26550
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV