Ventspils pilsētas tēls
Autor
Krace, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Ventspils pilsētas tēls”. Darba mērķis bija izpētīt un analizēt Ventspils pilsētas tēla veidošanu, uztveri, atspoguļojumu medijos, atpazīt visus iesaistītos aktorus Ventspils pilsētas tēla veidošanā, un izprast to lomu.
Bakalaura darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un pētnieciskās, kurā iekļauta interviju analīze, anketēšanas rezultāti un kontentanalīze.
Bakalaura darba teorētiskā bāze balstīta uz tēla izpratni, veidošanās procesu un uztveri saskaņā teorētiķu Mertena (Merten), Kotlera (Kotler), Asplunda (Asplund), Reina (Rein), Anholta (Anholt) un citu darbiem.
Bakalaura darbā kā pētniecības metodes izmantotas daļēji strukturētās intervijas ar pilsētas tēla oficiālajiem veidotājiem, Ventspils pilsētas un Latvijas iedzīvotāju anketēšana un preses kontentanalīze, analizējot Ventspils pilsētas atspoguļojumu laikrakstos Ventas Balss, Diena un Neatkarīgā Rīta Avīze .
Izpētot un izanalizējot esošo situāciju tika konstatēts, ka Ventspils pilsētas tēls tiek mērķtiecīgi ir veidots un attīstīts jau kopš 1998. gada, līdz ar VAA izveidi, un Ventspils ir pirmā pilsēta Latvijā, ka pievērsās pilsētas mārketingam. Kontentanalīzes rezultātā tika konstatēts, ka Ventspils pilsētas tēla atspoguļojums laikrakstos Ventas Balss, Diena un NRA kopumā ir pozitīvs. Anketēšanas rezultātā tika konstatēts, ka 72% Latvijas un Ventspils pilsētas iedzīvotāju Ventspils pilsētas tēlu kopumā vērtē pozitīvi.
Izstrādājot bakalaura darbu, apstiprinājās sākotnēji izvirzītā hipotēze, ka stratēģiski plānota un mērķtiecīgi realizēta pilsētas tēla komunikācija veido pozitīvu Ventspils pilsētas tēlu. The subject of bachelor work is “The Image of Ventspils”. The main purpose was to explore how the image of Ventspils is formed, comprehended and reflected in media as well as to identify all involved actors who are forming the image of Ventspils and to understand their role.
Bachelor work consists of two parts- theoretical and research in which the analysis of two interviews, results of interrogatories and content analysis are included.
The theoretical part of this work is based on comprehension, formation and perception of image according to theorists such as Merten, Kotler, Asplund, Rein, Anholt and others.
For researches there are used partly structured interviews with official formers of Ventspils image, interrogatories with Ventspils and Latvian inhabitants and content analysis in tree dailies “Ventas Balss”, “Diena” and “Netkarīgā Rīta Avīze” in this bachelor work.
After exploration and analysing the existent situation, the author established that the image of Ventspils is purposefully formed and developed since 1998, when the Agency of Ventspils development was founded. Ventspils is the first city in Latvia which went in for city marketing. After content analysis author established that the image of Ventspils is represented in general positively. After inteeogatories the author established that 72% of respondents- Latvian and Ventspils inhabitants in general evaluates positively the image of Ventspils.
As the result of the bachelor work the originally anticipated hypothesis was accepted what means that strategically planed and purposefully accomplished strategy of images communication, forms positive image of Ventspils.