Bibliotēkas pieejamība ģimenēm ar maziem bērniem
Author
Kaļinka, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Bibliotēkas pieejamība ģimenēm ar maziem bērniem” mērķis ir noskaidrot, kāpēc bibliotēku piedāvātie pakalpojumi, kas domāti tieši ģimenēm ar maziem bērniem netiek izmantoti pilnvērtīgi.
Pētījuma teorētisko bāzi veido Sociālā kapitāla, Ļ. Vigotska „Stadiālās attīstības” un Sociālās stereotipizācijas teorijas.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai tika veikts pētījums, izmantojot kvantitatīvo (anketēšana) un kvalitatīvo (intervēšana) datu vākšanas metodi. Tā rezultātā tika noskaidrots, ka stereotipu ietekmē un informācijas trūkuma dēļ ģimenes ar maziem bērniem bibliotēkā sniegtos pakalpojumus neizmanto pilnvērtīgi.
Pētījumā tika pierādīta izvirzītā hipotēze, ka pozitīva bibliotēkas tēla veidošanai un informācijas sniegšanai par bibliotēkā pieejamiem pakalpojumiem ir svarīga nozīme, lai ģimenēm ar maziem bērniem radītu interesi par bibliotēku.
Atslēgvārdi: bibliotēkas pieejamība, bibliotēka bērniem, bibliotēkas izmantošana, zīdaiņu lasīšana, mazi bērni, ģimene. The aim of the diploma paper "Library availability for families with small children" is to study out, why library offered services meant for families with small children are not used fully.
The research included theories of Social capital, L.Vigotska "Stadial development" and Social stereo types.
In order to reach the aim, the research was done by using quantitative (survey) and qualitative (interviewing) methods; the result was that families with small children fully do not use services offered by libraries due to the influence of stereo types and lack of information.
The hypothesis of the work was proved, that creating positive image of the library and giving information about services in libraries is important role, in order to create interest; about library for families with small children.
Key words: availability of library, library for children, usage of library, baby reading, small children, families.