Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorKoržeņeviča, Marinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:47:05Z
dc.date.available2015-03-24T08:47:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other40333en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26724
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir „Tirdzniecības centru zīmolu grafiskās identitātes uztveres specifika”- tas ietver sevī trīs galvenos pamatkonceptus- zīmola identitāte; zīmola grafiskā identitāte; uztvere. Ar šiem trim aspektiem ir saistīts darba teorētiskais rāmējums un empīriskā orientācija. Balstoties uz vadošo teorētiķu pētījumiem, tika pieņemts, ka zīmola identitāte ir viens no būtiskākajiem faktoriem veiksmīgai uzņēmuma funkcionēšanai konkurences apstākļos. Bakalaura darbā tiek analizēta zīmola identitāte, taču, ņemot vērā šī jēdziena kompleksumu, sīkāk tiek pētīta tieši zīmola individualitāte, kas ir zīmola identitātes apakškoncepts. Tādējādi darbs balstās uz zīmola identitātes un individualitātes teoriju, kā arī uz kognitīvās psiholoģijas izstrādēm par cilvēku uztveri, konstruktīvo uztveri. Īpaša uzmanība tika pievērsta vizuālās komunikācijas uztveres teorijām, pētnieciskajam objektam aktuāliem pamatprincipiem. Darba mērķis saistās ar šo triju konceptu izpēti un salīdzinošo analīzi, piemērojot to konkrētam pētnieciskajam objektam- lielāko Rīgas tirdzniecības centru zīmoliem. Empīriskajā daļā mērķis saistījās ar praktisko šo zīmolu grafisko identitātes izpēti- auditorijas uztveres specifikas noteikšanu, salīdzināšanu ar kvalitatīvās vizuālās kontentanalīzes datiem, secinājumu pārbaudīšanu ar kontrolpētījumu. Galvenais secinājums saistās ar pierādījumu par augstu diferenciācijas pakāpi tirdzniecības centru zīmolu grafiskās identitātēs. Secinājums gūst atbalsi geštalta teorijā, konceptuāli uzrādot dizaina elementu faktiskās konotatīvās nozīmes, kurām ir iespēja modificēties mijiedarbībā ar pārējiem elementiem. Atslēgvārdi: zīmola grafiskā identitāte, konstruktīvā uztvere, tirdzniecības centrs.en_US
dc.description.abstractThe topic of this work is "The particularity of the perception of the supermarket brand visual identity” – it includes three basic concepts- brand identity, brand graphic identity, perception. The theoretical framework and the empirical orientation is connected with these aspects mentioned above. Based on leading theorist research work, it was assumed, that brand identity is one of the most important factors of the successful activities of the company in free competition. In the bachelors work the brand identity was analyzed, but taking in account, that this concept is too complicate, the focus was made on the brand personality, which is the underconcept of the brand identity. Therefore the work is based on the theory of the brand identity and personality, and also on the cognitive psychology and constructive perception. The special attention was directed to visual theories of communication, to main principles of the research object. The aim of the work is connected with research and evaluative analysis of these three concepts, applying them to the concrete researching objects- the main brands of trade centers of Riga. The aim in the empirical part was connected with practical research of these brands graphic identity- defining the particularity of the audience perception, compare it with the data of qualitative visual content analysis; verifying the conclusion with control research. The main conclusion involves the data of the high level of differentiation of the graphic brand identity of the trade centers. According to gestalt theory, the conclusion conceptually points to connotative factual meanings of design element, which are able to be modified in cooperation with other elements. Key words: brand graphic identity, constructive perception, supermarket.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTirdzniecības centru zīmolu grafiskās identitātes uztveres specifikaen_US
dc.title.alternativeThe Particularity of the Perception of the Supermarket Brand Visual Identityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record