• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konceptuālo metaforu izpratne īsfilmās: semiotiskā un auditorijas analīze

Thumbnail
Открыть
309-43148-Sproge_Signe_ss12069.pdf (3.169Mb)
Автор
Sproģe, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Дата
2014
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Maģistra darba „Konceptuālo metaforu izpratne īsfilmās: semiotiskā un auditorijas analīze” ietvaros tiek pētīta konceptuālo metaforu reprezentācija īsfilmās un kā auditorija uztver īsfilmās reprezentētos metaforiskos konceptus. Izmantojot Dž. Leikofa un M. Džonsona konceptuālo metaforu teoriju, kā arī Č. Forsvila multimodālo metaforas teorētisko ietvaru, pētījumā tiek secināts, ka īsfilmās visbiežāk tiek reprezentētas ontoloģiskās metaforas, kas ir saistītas ar emocijām. Pētījums liecina, ka auditorijas metaforiskā uztvere ir invarianta attiecībā uz īsfilmās reprezentētajām primārajām metaforām, savukārt atšķirīga – komplekso metaforu izpausmē. Auditorija vislabāk spēj uztvert tos metaforiskos konceptus, kuru izpratnei neieciešama ķermeniskā pieredze. Atslēgas vārdi: konceptuālās metaforas; Leikofs; multimodālās metaforas; Forsvils; primārās metaforas; īsfilmas; kino valoda; semiotika
 
The major objective of the master’s theses “Interpretation of conceptual metaphor in short films: semiotic and auditory analysis” is to research the representation of conceptual metaphors in short films and how the audience perceive them. Using G. Lakoff’s and M. Johnson’s conceptual metaphor theory, as well as C. Forceville’s course in pictorial and multimodal metaphor, it can be concluded that short films mostly represent ontological metaphors that are related with emotions. The research suggests that the metaphorical perception of the audience is invariant regarding the primary metaphors represented in short films, while different – regarding the complex metaphor expression. The audience can perceive better those metaphorical concepts which comprehension requires corporeal experience. Key words: conceptual metaphors; Lakoff; multimodal metaphors; Forceville; primary metaphors; short films; cinema language; semiotics
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26756
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV