Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorSproģe, Signeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:47:09Z
dc.date.available2015-03-24T08:47:09Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43148en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26756
dc.description.abstractMaģistra darba „Konceptuālo metaforu izpratne īsfilmās: semiotiskā un auditorijas analīze” ietvaros tiek pētīta konceptuālo metaforu reprezentācija īsfilmās un kā auditorija uztver īsfilmās reprezentētos metaforiskos konceptus. Izmantojot Dž. Leikofa un M. Džonsona konceptuālo metaforu teoriju, kā arī Č. Forsvila multimodālo metaforas teorētisko ietvaru, pētījumā tiek secināts, ka īsfilmās visbiežāk tiek reprezentētas ontoloģiskās metaforas, kas ir saistītas ar emocijām. Pētījums liecina, ka auditorijas metaforiskā uztvere ir invarianta attiecībā uz īsfilmās reprezentētajām primārajām metaforām, savukārt atšķirīga – komplekso metaforu izpausmē. Auditorija vislabāk spēj uztvert tos metaforiskos konceptus, kuru izpratnei neieciešama ķermeniskā pieredze. Atslēgas vārdi: konceptuālās metaforas; Leikofs; multimodālās metaforas; Forsvils; primārās metaforas; īsfilmas; kino valoda; semiotikaen_US
dc.description.abstractThe major objective of the master’s theses “Interpretation of conceptual metaphor in short films: semiotic and auditory analysis” is to research the representation of conceptual metaphors in short films and how the audience perceive them. Using G. Lakoff’s and M. Johnson’s conceptual metaphor theory, as well as C. Forceville’s course in pictorial and multimodal metaphor, it can be concluded that short films mostly represent ontological metaphors that are related with emotions. The research suggests that the metaphorical perception of the audience is invariant regarding the primary metaphors represented in short films, while different – regarding the complex metaphor expression. The audience can perceive better those metaphorical concepts which comprehension requires corporeal experience. Key words: conceptual metaphors; Lakoff; multimodal metaphors; Forceville; primary metaphors; short films; cinema language; semioticsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleKonceptuālo metaforu izpratne īsfilmās: semiotiskā un auditorijas analīzeen_US
dc.title.alternativeInterpretation of conceptual metaphor in short films: semiotic and auditory analysisen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record