Kventina Tarantino filmu galveno varoņu analīze
Author
Šimanajeva, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tika pētīti Kventina Tarantino filmu „Lubene”, „Bēdīgi slavenie mērgļi”, un „Atsvabināts Džango” galvene varoņi, tika izdarīti secinājumi par režisora kino stilu jeb kino „rokrakstu”.
Teorijas apskatā izvēlēti un analizēti termini, kas aptver problēmu un ir pamats pētījumam: semiotika, kino semiotika, kino valoda un tās elementi, naratīvs, kino naratīvs un klasiskais Holivudas kino naratīvs. Metodoloģijas daļā tiek analizētas un pamatotas izvēlētās pētniecības metodes – semiotiskā un naratīvā analīze, kā arī izveidots pētījuma dizains.
Empīriskajā daļā, pēc iepriekš izstrādātā pētījuma dizaina, tiek veikta filmu analīze, kā arī izdarīti secinājumi par katru no varoņiem atsevišķi. Bakalaura darba nobeigumā tiek izveidoti kopējie secinājumi par režisora Kventina Tarantino kino „rokrakstu”.
Darbs sastāv no 7 nodaļām, kā arī pielikumiem
Atslēgvārdi: kino, semiotika, naratīvs, Kventins Tarantino. This Bachelor work studies Quentin Tarantino’s film „Pulp fiction”, „Inglorious basterds” and „Django Unchained” main characters, the conclusions were drawn about the director’s cinematic style or the „signature” elements of his films.
The theoretical part of the work is dealing with the terms like semiotics, film semiotics, film language, narrative, film narrative and classic Hollywood cinema narrative. Methodological part gives explanation of semiotic and narrative analysis, establishes study design and explains motivation of its application.
The empirical part analyses Quentin Tarantino’s films and draws conclusions for each of the characters individually. In the end of this work conclusions of director Quentin Tarantino cinema „Handwriting” were made.
The work consists of 7 chapters, as well as of appendices.
Keywords: cinema, semiotics, narrative, Quentin Tarantino