Latvijas ražojumu kā nacionālās identitātes veidotāju komunikācija: laikraksta "Jaunākās Ziņas" reklāmu analīze (1931–1937)
Author
Gailis, Anrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Latvijas ražojumu kā nacionālās identitātes veidotāju komunikācija: laikraksta "Jaunākās Ziņas" reklāmu analīze (1931–1937)” ir apskatīta laikrakstā publicēto ražojumu reklāmu komunicētā latvieša identitāte. Galvenajās nodaļās darba autors ir analizējis un atainojis reklāmās komunicētās galvenās nacionālās identitātes iezīmes un prakses, latviešu (iekšgrupas) atšķirības no cittautiešiem (ārgrupas), kā arī salīdzinājis parlamentārā un autoritārā laika posmu reklāmu komunikāciju. Darba mērķis ir atspoguļot reklāmās komunicētās galvenās latvieša identitātes iezīmes, kas to definē un arī nošķir no citām identitāšu grupām. Datu iegūšanai ir izmantota kontentanalīze un diskursa vēsturiskās analīzes metode. Darba gaitā var izdarīt secinājumus par abu periodu reklāmām, ka to vēstījumi sasaucas ar attiecīgā laika saimnieciskajām un ideoloģiskajām nostādnēm.
Atslēgas vārdi: nacionālā identitāte, reklāma, patērniecība, ražojumi In master`s thesis „Communication of Latvian produce as formers of national identity: analysis of „Jaunākās Ziņas” newspaper advertisements (1931–1937)” the author has viewed the communication of Latvian national identity in newspaper „Jaunākās Ziņas” advertisements. In the main chapters the author has demonstrated the main constituent norms and the difference between Latvian in-group and foreigner out-group individuals as well as the changes of national identity communication related to different forms of ideology. Research methods used in the research are content analysis and discourse-historical approach. The main conclusions include the difference in communicating the National identity in diverse ideological and economical circumstances.
Keywords: national identity, advertisement, consumption, produce