Uzmanību piesaistošo elementu izmantojums CSDD reklāmās (2010–2014)
Author
Kreicbergs, Arvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Izvēlētā bakalaura darba tēma ir „Uzmanību piesaistošo elementu izmantojums CSDD reklāmās (2010-2014)”. Ir cilvēki, kuriem vēl joprojām patīk riskēt, sēžoties pie auto stūres. Sava bakalaura darba ietvaros mēģināšu uzzināt, vai CSDD sociālo kampaņu reklāmas pietiekami piesaista cilvēku uzmanību drošai braukšanai. CSDD ir izveidojusi ļoti daudz labu sociālo kampaņu, taču joprojām ir liela sabiedrības daļa, kurai patīk riskēt pie auto stūres, neskatoties, ka šīs kampaņas brīdina par iespējamajām sekām. Šī arī būs pētījuma problēma.
Darbā sīkāk apskatīšu, kas ir sociālā reklāma, sociālais mārketings, semiotika, cilvēka uzmanība un uztvere, piesaistošo elementu pielietojums reklāmās. Izmantošu kvalitatīvo kontentanalīzi, lai noskaidrotu, kuri ir visbiežāk izmantotie elementi, kuri piesaista cilvēka uzmanību. Ar intervijas palīdzību noskaidrošu par CSDD reklāmu tapšanām. Eksperimentu izmantošu, lai uzzinātu, cik efektīvi tiek izmantoti šie elementi.
No iegūtajiem datiem secināju, ka uzmanības piesaistošie elementi ir izmantoti efektīvi un emocionāli iedarbojas uz auditoriju.
Atslēgas vārdi. Sociālā reklāma, attieksme, uzmanības piesaistīšanas elementi, pārliecināšana. Subject of the work is „Use of eye-catching elements in the CSDD advertising (2010-2014)”. Still there are people, who like to take a risk, when they drive. In my paper i would try to find out, if CSDD campaign adverts are effective enough to warn people for safe driving. CSDD has made many good social campaigns, but still there are large part of society, who like to take risk, when they drive, nevertheless, these campaigns warn them about bad consequences.
In my paper, i would find out more about social advertising, social marketing, semiotics, attention, persuasion. I will use qualitative content analysis to find out, which persuasion elements are used the most often. With interview, try to find out process of making CSDD ads. I will use experiment, to find out how effective these persuasion elements are.
My conclusions from results were that persuasion elements are used effectively and effects on human emotions.
Key words: social ad, attitude, persuasion elements, eye-catching elements.