Reklāmas avīzes "Diena" pielikumā "Sestdiena" un nedēļas žurnālā "Sestdiena": salīdzinošā analīze (2002. un 2007.)
Автор
Ķērpe, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā „Reklāmas avīzes „Diena” pielikumā „Sestdiena” un nedēĜas žurnālā „Sestdiena”:
salīdzinošā analīze (2002. un 2007.) ir izskaidrots, kā pēc avīzes „Diena” pielikuma „Sestdiena”
kĜūšanas par nedēĜas žurnālu tas mainās kā reklāmas komunikācijas kanāls, kā arī tajā ievietotās
reklāmas – to veids, apjoms un mērėauditorija.
Teorētiskā daĜa ir balstīta uz literatūru par mediju plānošanas specifiku un medijiem kā
reklāmas ziĦojuma nodošanas kanāliem. Tajā ir apskatīts arī reklāmas jēdziens un mediju
aăentūru darbības principi.
Darba pētījuma daĜā tiek analizēta intervija ar mediju jomas ekspertu, par kuru ir
izraudzīts mediju aăentūras „Starcom” direktors Dāvids Štēbelis, kā arī intervija ar A/S „Diena”
reklāmas daĜas vadītāju Māri Nagli, kurš sniedz atbildes uz jautājumiem par pielikuma
„Sestdiena” transformāciju nedēĜas žurnālā, tā auditoriju un reklāmām tajā.
Pētījumam pievienota arī 2002. un 2007.gada (posmā no janvāra līdz decembrim)
reklāmu kontentanalīze un veikti secinājumi par reklāmu daudzuma un reklamēto produktu un
zīmolu izmaiĦu, abus minētos posmus analizējot salīdzinošās kategorijās.
Atslēgas vārdi: Sestdiena, nedēĜas žurnāls, komunikācijas kanāls, mediju plānošana The Bachelor’s paper under the title ”Comparative analysis of the advertisements in the
supplement ”Sestdiena” of the daily newspaper ”Diena” (2002) and the weekly magazine
”Sestdiena” (2007)” explains how the communications channel and the inserted advertisements,
their style, volume and the target audience have changed after the supplement ”Sestdiena”
became a weekly magazine.
The theoretical part is based on the literature about specific features of media planning
and mass media as communications channels promoting messages of advertisements. It also
contains the explanation of the concept of advertisement and the operational principles of
advertising agencies.
In the research part the author analyzes the interviews with experts in the field of mass
media Dāvids Štēbelis, the director of the advertising agency ”Starcom” and Māris Naglis, head
of the advertising department of A/S” Diena” ( Diena,plc) who answered the questions about the
transformation of the supplement ”Sestdiena” into the weekly magazine, its target audience and
the advertisements placed in it.
The research is supplemented by the content analysis of advertisements in the years 2002
and 2007( from January till December) and the conclusions are made about the changes of the
amount of advertisements, advertised products and brands, besides, both periods are analyzed in
comparative categories.
Key words: Sestdiena, weekly magazine, communications channel, media planning