Optimālā ceļa meklēšana datorspēlēs
Автор
Gedrovičs, Pāvels
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Mizniks, Ilvars
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās datorspēles ir populārs laika pavadīšanas veids. Tirgū ir plaši pieejami vairāki tūkstoši spēļu, un aiz katras no tām stāv sarežģīti izstrādes procesi un svarīgi lēmumi, kuri var tieši ietekmēt gan spēles sarežģītību, gan tās popularitāti un lietotāju ērtību. Viens no tādiem svarīgiem lēmumiem, kurus dažiem datorspēļu izstrādātājiem ir jāpieņem, ir kādu optimālā ceļa atrašanas algoritmu izmantot.
Darba ietvaros tika veikts pētījums, par to, kādus ceļa atrašanas algoritmus izmanto mūsdienu un vecas spēles un kā šādus algoritmus var testēt. Rezultātā tiks savākti un parādīti dati par ceļa atrašanas algoritmiem dažās datorspēlēs, kādos apstākļos tie strādā labāk vai sliktāk un kā tie iespaido spēles sarežģītību un spēlētāju ērtību. Today, computer games are a popular way of spending free time. There are plenty of games available on the market, and behind each and every one of them, there is a complex development process and important decisions, which can affect complexity of the game, how popular it is and how comfortable it feels for gamers. One of those important decisions that some game developers have to make, is what path searching algorithm to use.
The paper contains reseach about path finding algorithms used in modern, and older games and how to test those algorithms. As a result, data about optimal path finding algorithms in different games will be presented, as well as in which cases said algorithms perform better or worse and how those affect the complexity of the game and how comfortable the game feels for players.