Show simple item record

dc.contributor.advisorIvaščuks, Vadimsen_US
dc.contributor.authorRibakova, Natālijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:56:50Z
dc.date.available2015-03-24T08:56:50Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other33203en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27159
dc.description.abstractDarba aktualitāte ir pamatota ar apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanas nepieciešamību autoservisa pakalpojumu nozarē un efektīgās sadarbības trūkumu starp loģistiku un mārketingu. Šo disciplīnu sadarbības mehānisma izveidošana nodrošinās uzņēmumam konkurences priekšrocības Latvijas autoservisa pakalpojumu tirgū. Darba aktualitāte ir noteikta arī ar apkalpošanas uzņēmuma darbības analīzes modeļu nepietiekamo izstrādāšanas līmeni iepirkumu un sadales organizācijas jomās. Maģistra darba mērķis ir autoservisa uzņēmumu darbības pilnveidošanas un konkurētspējas palielināšanas teorētisko principu un metodoloģijas izstrādāšana, pielietojot mārketinga un loģistikas mijiedarbības koncepciju, virzīto uz patērētāju vajadzību apmierināšanu, ņemot vērā galvenos ekonomiskos faktorus, kas ietekmē transporta nozari kopumā. Darba apjoms ir 119 lpp., ir sniegtas 14 tabulas, 20 attēli un pievienoti 9 pielikumi. Atslēgvārdi: mārketings, loģistika, materiālas plūsmas optimizācijaen_US
dc.description.abstractActuality of the given Magister thesis is validated by service quality upgrading necessity in Latvian motor transport service industry as well as by the fact of insufficient cooperation among loģistics and marketing. Formulation of main principles and working out of the mechanism of both disciplines’ effective collaboration will provide for the enterprise’s competitive positions at the Latvian car service market. The actuality of the thesis is also specified by insufficient analysis criteria methodology of service enterprise’s purchasing and distributive activities. The main purpose of given thesis is to analyse and work out theoretical principles and methodology for motor transport service enterprise’s activities effectiveness improvement and competitive position’s provision at the market, applying logistics and marketing collaboration conception, directed at customers’ needs satisfaction and taking into consideration the main economical factors influencing Latvian transport industry and national economy in general. The thesis total is 119 pages, 14 table forms and 20 images are provided in it. 9 annexes are attached to the thesis by the autor. Significant words: marketing, logistics, material flow optimization.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleMārketinga un loģistikas darbību organizācija un vadīšana apkalpošanas uzņēmumā.en_US
dc.title.alternativeMarketing and business logistics activities organization and management at the service establishment.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record