• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas automobiļu tirgus un to ietekmējošie faktori

Thumbnail
View/Open
303-41767-LATVIJAS_AUTOMOBIĻU_TIRGUS_UN_TO_IETEKMĒJOŠIE_FAKTORI.pdf (2.303Mb)
Author
Bragina, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Zelgalve, Elvīra
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Automobiļu tirgus Latvijā attīstās, bet liels vecu izlaides gadu automašīnu īpatsvars un lielie auto nodokļi nedod iespējas Latvijai pietuvināties vidējam ES automobiļu tirgus līmenim. Bakalaura darba tēma ir „ Latvijas automobiļu tirgus un to ietekmējošie faktori”. Bakalaura darba mērķis ir identificēt nozīmīgākās jaunu automašīnu pirkšanas problēmas Latvijā un piedavāt priekšlikumus jaunu automobiļu tirgus attīstībai. Pētījuma periods ir 2005. – 2013. gadi. Pētijumā ir izmantotas: salīdzinošas analīzes metode, statistikas datu analīzes metode un korelācija, kā arī grafiskās analīzes metode. Secināts, ka visvairāk uz Latvijas automobiļu tirgus attīstības tempiem ietēkmē privātpersonu un uzņēmēju ienākumi. Pēdējos gados strauji paplašīnas automobiļu iegādē līzingā, kas palielināja iespēju stradojošiem iedzīvotajiem ar vidējiem un zemiem ienākumiem iegādāties jaunu automašīnu. Atslēgvārdi: automobiļu tirgus, jaunu reģistrēto automobiļu skaits.
 
The market of automobile in Latvia is developing, but high level of the old cars and high automobile taxes do not allow Latvija to reach the averege level of automobile markets in the European Union. My bachelor’s work theme is „Latvian car market and it’s influential factors”. The goal of my bachelor’s work is to explore and analyse the market of automobile in Latvija and to propose ideas to develope market of the new automobiles. The period of expocoration is 2005-2013. Methods used in my bachelor’s work are the following: the method of analitical comparision, statistical data analysis method, asa well as the method of graphical analysis. As a result is concluded that the main factor that influence Latvian automobile market’s pace of development is residents’ level of income. As well as during the past years there has been a fast growth of leasing service in Latvia, which provides an oportunity for residents with average and low incomes to buy new automobiles. Key words:automobile
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27253
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV