Show simple item record

dc.contributor.advisorIkaunieks, Gatisen_US
dc.contributor.authorVaisberga, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:57:36Z
dc.date.available2015-03-24T08:57:36Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42121en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27442
dc.description.abstractBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 29 lapām, satur 21 attēlu, 2 tabulas, 1 pielikumu un 15 literatūras avotus. Darba mērķis: pārbaudīt dažādu faktoru ietekmi uz izvēlēto lasīšanas attālumu. Dalībnieki: Pētījumā piedalījās 89 skolēni no 1., 2., 6., un 9. klasēm. Metode: Tika uztaisīti 6 teksta varianti. 95,4% kontrasta 2 dažādi teksti ar 14 pt burtu izmēru un 2 dažādi teksti ar 7 pt burtu izmēru, 2 dažādi teksti ar 14 pt burtiem un 47,9% kontrastu. Rezultāti: Pieaugot bērna vecumam, lasīšanas attālums palielinās. Teksta uztveri vairāk ietekmē burtu izmēru samazinājums nekā kontrasta samazinājums. Samazinot burtu izmēru divas reizes, skolēni tur tekstu tuvāk un lasa to lēnāk, salīdzinot ar divreiz samazinātā kontrasta tekstu. Pieaugot bērna vecumam, teksta izmēra samazinājums vairāk ietekmē 6. un 9. klases skolēnu lasīšanas ātrumu un attālumu nekā 1. un 2. klases skolēniem. Atslēgas vārdi: lasīšanas attālums, lasīšana, akomodācija, skolēni -en_US
dc.description.abstractBachelor work is written in Latvian on 29 pages, contains 21 images, 2 tables, 1 appendixes and 15 literary sources. Target: check different factor influence on choosen reading distance. Participants: 89 pupils from form 1, 2, 6 and 9 were participating in research. Method: 6 text versions were made. 2 different texts in 14 pt and 2 texts in 7pt using 95,4% contrast were made, and 2 different texts in 14pt using 47,9% contrast. Results: Increasing children age prolongs reading distance. Text size decrease more influences text perception, than contrast decrease. When decreasing letter size two times, pupils hold text closer and read it slower, comparing to two times smaller text contrast. Increasing children age, text size decreasing influences more form 6 and 9 pupils reading speed and distance, than form 1 and 2 pupils. Keywords: reading distance, reading, accommodation, pupils -en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titleLasīšanas attālums dažāda vecuma skolēniemen_US
dc.title.alternativeReading distance in school-age childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record