Gultnes morfoloģijas un nogulumu transporta modelēšana Rīvas lejtecē
Автор
Popovs, Konrāds
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Karpovičs, Andris
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Gultnes morfoloģijas un nogulumu transporta modelēšana Rīvas lejtecē” ir veikti upes gultnes morfoloģijas izmaiņu un nogulumu transporta pētījumi Rīvas upes posmā. Darba pētījumu mērķis ir raksturot upes gultnes morfoloģijas izmaiņas, nogulumu transporta procesus un to ietekmējošos faktorus, galveno uzmanību veltot šo procesu modelēšanai.
Gultnes morfoloģijas un nogulumu transporta procesu matemātiskās modelēšanai nepieciešamie gultnes morfoloģijas, nogulumu un hidroloģisko faktoru parametri tika iegūti veicot mērījumus in situ un pēc nogulumu granulometriskā sastāva noteikšanas rezultātiem. Pētījuma rezultātā noskaidrota fluviālo procesu ietekmējošo faktoru savstarpējā atkarība un veikta gultnes morfoloģijas un nogulumu transporta procesu prognozēšana izmantojot matemātisko modeli, kā arī veikts prognozēto izmaiņu salīdzinājums ar nomērītajiem datiem un konstatēta to laba sakritība.
Atlsēgas vārdi: fluviālie procesi, upes morfoloģija, nogulumu transports, matemātiskā modelēšana, granulometrija, ūdens plūsma. Within Bachelor paper “Modelling of the riverbed morphology and sediment transport in the lower reaches of the Rīva river” has been accomplished studies of river bed morphology and sediment transport changes in lower Riva stage. The main objective of this work was to describe river bed morphology changes, sediment transport processes and to determine main factors that influence them, important role was given in modeling these processes.
Basic hydrological and geological data for model preparations was collected by taking measurements in situ and after determining grain size of collected material. As a result, was defined interaction of different factors, which has major impact on fluvial processes. Also was performed simulation of river bed morphology and sediment transport changes, using mathematical modeling technique, comparison between simulated and measured data, showed very good correspondence.
Keywords: fluvial processes, river morphology, sediment transport, mathematical modelling, granulometry, water flow.