Angļu valodas kā svešvalodas integrēta apmācība vidusskolā
Автор
Ivanova, Vera
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Dirba, Māra
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs ir veltīts integrētas apmācības jautājumam angļu valodas kā svešvalodas apmācībā skolā.
Darba mērķis ir izpētīt integrācijas koncepciju, svešvalodas integrētas apmācības iespējas skolā, noteikt kādā veidā satura un valodas integrēta apguve var tikt ieviesta angļu valodas kā svešvalodas mācību procesā, kā arī īstenot eksperimentāla rakstura aktivitātes angļu valodas kā svešvalodas integrētā apmācībā.
Pētījums tika veikts pielietojot tādas pētījuma metodes kā esošo integrācijas teoriju izpēte un kritiskā analīze; dzimtās valodas un angļu valodas kā svešvalodas mācību programmu un standartu salīdzinošā analīze ; gadījumu izpēte ; aptaujas.
Pētījuma rezultāti ir pierādījuši, ka Latvijas vispārējās izglītības programmas un standarti pieļauj integrētās angļu valodas kā svešvalodas apmācības iespējas. Angļu valodas kā svešvalodas integrēta apmācība ir efektīga moderna izglītības procesa daļa, jo ļauj mazināt mācību kursu fragmentāciju, izvairīties no atkārtojumiem un racionalizēt mācību resursus. Radošas meistardarbnīcas un webkvesti var tikt veiksmīgi pielietoti angļu valodas kā svešvalodas integrētā apmācībā. The Master thesis is devoted to the problem of integrated teaching of English as a Foreign Language (EFL) at school.
The aim of the thesis is to examine the concept of integration, to determine the possibilities of EFL integrated teaching at school, to examine how Content and Language Integrated Learning (CLIL) principles can be incorporated into EFL teaching and to pilot the activities providing EFL integrated teaching.
The reseach was conducted applying the study and critical analysis of the existing theories of integration; comparative analysis of Standards and Programmes of mother tongue and EFL; case study; survey.
The results indicate that Standards and Programmes of Compulsory education in Latvia provide opportunities for EFL integrated teaching. Integrated teaching of EFL is beneficial for modern school as it reduces fragmentation of courses, prevents repetition, rationalises teaching resources. Creative workshops and WebQuests can be effectively used for EFL integrated teaching.
Keywords: integrated teaching, creative workshops, WebQuests