Kļūdu labošana un valodas apguve privātnodarbībās un mācību grupā
Автор
Gureviča, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma – “Kļūdu labošana un valodas apguve privātnodarbībās un mācību grupā”. Pētījuma mērķis ir pētīt angļu darbības vārdu runas kļūdu labošanas atšķirības privātnodarbībās un mācību grupā, kā arī analizēt situācijas, kur kļūdu labošana palīdz valodas apguvē. Pētījuma izmantotās metodes ir kļūdu analīze, audio-ieraksts, transkripcija un saziņas analīze nodarbībā. Pētījuma rezultāti parādīja, ka privātnodarbībās pasniedzēja izmantoja efektīvākas kļūdu labošanas stratēģijas nekā mācību grupā, arī situācijas, kurās kļūdu labošana palīdzēja valodas apguvē, bija biežākas privātnodarbībās nekā mācību grupā. Pētījuma secinājumi ir šādi: angļu valodas kā svešvalodas mācīšana privātnodarbībās pieļauj tādu kļūdu labošanas stratēģiju un saziņas situāciju izvēli, kas palīdz valodas apguvē vairāk nekā mācīšana grupā. Atslēgvārdi: kļūdu labošana, kļūdu labošanas stratēģijas, valodas apguve, privātnodarbības, mācību grupa. The theme of the Master thesis is “Error Correction and Language Acquisition in Private Tutoring and Learner Group”. The goal of the research is to investigate the differences in corrective feedback on English verb form errors in speech in private tutoring and learner group, as well as to analyse the situations in which error correction assists language acquisition. The methods used in the paper are error analysis, audio-recording, transcription and classroom interaction analysis. The results of the study showed that in private tutoring the teacher used the corrective strategies effective for language acquisition more than in the group, and the situations in which error correction assisted language acquisition were more frequent in private tutoring than in the group. The conclusion is as follows: private tutoring of English as a foreign language fosters the use of such corrective strategies and interactional situations which assist language acquisition more than teaching in a group.